Show simple item record

dc.contributor.advisorGrundmane, Dzintraen_US
dc.contributor.authorKazakevičs, Raimondsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:38Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:38Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other1852en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11070
dc.description.abstractDiplomdarbs veltīts šķēpa mešanai nepieciešamo fizisko īpašību attīstības veicināšanai vidusskolas mācību procesā. Jauniešu vecumposmā strauji pilnveidojas kustību analizatora attīstība un jaunieši veiksmīgi apgūst kustības, kuru izpildīšanai nepieciešama precizitāte, atsevišķu muskuļu grupu saskaņota darbība, ātrums, lokanība un spēka piepūle. Mešanas prasmju un iemaņu apguve rit paralēli ar spēka un ātrspēka īpašību attīstību. Izmantojot dažādas mācību metodes - rotaļas, stafetes un šķēršļu joslas, ar kuru palīdzību kompleksi var attīstīt fiziskās īpašības, kas veicina mešanas tehnikas attīstību un nostiprinās dzīvei nepieciešamas kustību prasmes un iemaņas. Autors pedagoģiskā eksperimentā salīdzinājis Ventspils 6. vidusskolas un 4. vidusskolas 12. klašu fizisko sagatavotību, kas tika noteikta ar 6 kontrolvingrinājumu palīdzību konkrētā laika posmā. Eksperimentālajai klasei (6. vidusskola) tika sastādīta speciāla programma pēc vidusskolas standartu prasībām un aprobēta, ievērojot vecuma posma fizioloģiskās īpatnības, kas paredzēta, lai attīstītu nepieciešamās fiziskās īpašības šķēpa mešanā. Kontrolklase vadījās pēc sporta stundās paredzētā gada plāna. Iegūtie rezultāti liecina par nepieciešamību izstrādāt vielas plānojumu atbilstoši jauniešu īpatnībām, un kompleksi attīstot fiziskās īpašības, rezultātu izaugsme mešanas disciplīnās būs sekmīgāka. Atslēgas vārdi: vidējās izglītības standarts sporta stundām, sporta stunda, mešanas disciplīnās nepieciešamo fizisko īpašību pilnveidošana.en_US
dc.description.abstractDiploma devoted to development of physical features for javelin throwing at learning process in high school. In adolescent period is improving development of motion analyzer and young adults successfully acquire motions performance of it, which needs necessary precise, coordinate actions separate groups of muscular, speed, flexibility and exertion strength. The acquirement skills of throwing go on parallel with development of strength and speed strength. Employing different instructional methods – plays, relays and hurdles are possible complex to develop physical features, which promote development of throwing technique and strengthen motion skills and comprehensive skills. Author is compared in pedagogic experiment physical training of two twelfth classes of Ventspils high schools No.6 and No.4. This determined with assistance of six test exercises in concrete period of time. For experimental class (high school No. 6) is composed special programme in keeping acquirements of high school standard and approbated, considering individuality of aged group in order to develop necessity physical features for javelin throwing. The controlling class was learning under plan for sports lessons. The findings give proofs about necessity to develop up a planning accordingly youth individuality and complex developing physical features determine that growth of results in throwing types will achieve successfully. Key words: high school standard for sports lesson, sports lesson, improvement of necessary physical features for throwing types.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleŠķēpa mešanai nepieciešamo fizisko īpašību attīstīšanas iespējas sporta stundās.en_US
dc.title.alternativeResources of Development Physical Quality for Javelin Throwing in Sports Lessons.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record