Paņēmieni vidusskolēnu rakstīšanas precizitātes attīstīšanai angļu valodas stundās
Author
Zaterina, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tiek atspoguļotas daudzveidīgi paņemieni, kas varētu uzlabot vidusskolēnu rakstīšanas precizitāti. Mūsdienās, kad tehnoloģijas ir sasniegušas lieliskus rezultātus un panākumus, datori ir plaši pieejami un sazināšanās, izmantojot internetu, ir kļuvusi populārāka par vēstuļu rakstīšanu, līdz ar to tās ietekmē skolēnu lasītprasmes un rakstītprasmes precizitāti. Šā diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kādi tieši paņēmieni varētu uzlabot vidusskolēnu rakstīšanas precizitāti.
Pētījumu metode, kas palīdzēja sasniegt mērķi, bija gadījuma izpēte. Gadījumu izpēte sastāvēja no divām anketām, kas tika izdalītas angļu valodas skolotājiem un vidusskolas skolēniem, lai noskaidrotu viņu zināšanas un viedokli par paņēmieniem, kas varētu uzlabot rakstīšanas precizitāti. Daži no paņēmieniem, tika izmēģināti vidusskolas angļu valodas stundās, pēc katra izmēģinātā paņemiena, skolēniem bija jāaizpilda īsa anketa par to, kādu labumu konkrētais paņēmiens varētu viņiem dot.
Balstoties uz iegūtiem datiem, sacerējumu/eseju rakstīšanas metode, diktātu rakstīšana un literatūras fragmentu tulkošana, ir vissefektīvākās metodes vidusskolas skolēnu rakstīšanas precizitātes attīstīšanai, iespējams, tāpēc, ka tās ietver daudzu prasmju attīstību, kā arī nepieciešamību pievērst lielāku uzmanību angļu valodas struktūrām. Piemēram, kad skolēni tulko literatūras fragmentus, viņi var pamanīt dažas vārdu kārtības īpatnības, un, iespējams, salīdzināt tās ar dzimtās valodas vārdu kārtību. Tomēr paņēmieni, kuriem skolēni dod priekšroku, ir tie, kuri ir interaktīvi un nodrošina atkāpšanos no ikdienas rutīnas, piemēram, tādi paņēmieni, kā valodu spēles un lomu spēles.
Līdz ar to, lai attīsitu vidusskolēnu rakstīšanas precizitāti, ir jāizmanto dažādi paņēmieni, kas ne tikai uzlabo skolēnu rakstīšanas precizitāti, bet arī dara mācību procesu interesantāku un, iespējams, vairāk motivē skolēnus mācībām. The paper deals with the diversity of techniques that could improve the writing accuracy among secondary school pupils. Nowadays, when technology has reached great results and progress, computers are widely available and communication via internet has become more popular than writing letters, it has also an impact on pupils’ literacy and writing accuracy. The aim of this paper is to find out what techniques could improve writing accuracy among secondary schools pupils.
The research method to achieve the aim was a case study. The case study consisted of two questionnaires, which were distributed among teachers of the English language and secondary schools pupils in order to find out their knowledge and opinion about techniques that could improve writing accuracy. Also some of the techniques were tried out in the secondary school English language lessons, after the techniques were tried out pupils had to fill in short questionnaires about what kind of benefits the particular technique could give them.
According to the collected data composition/essay writing technique, dictation writing and the translation of a literary passage are the most beneficial techniques for developing the writing accuracy of the secondary school pupils, perhaps, because they involve the development of many skills, as well as the need of a closer look at the English language patterns. For example, when pupils translate some literary passage, they might notice some word order peculiarities, and, perhaps, compare it to the mother tongue. However, the techniques that pupils prefer are those that are interactive and provide a break from the everyday routine, such as language games and role-plays.
Consequently, in order to develop the writing accuracy among secondary school pupils, different techniques should be used which will not only improve pupils’ writing accuracy, but also make the studying process more interesting and, perhaps, more motivating.