Valodu datorspēles ka palīglīdzeklis angļu valodas skolotājiem vidusskolēnu vārdu krājuma attīstīšanai
Author
Balode, Danata
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tiek izskatīts jautājums par valodu datorspēļu palīdzību angļu valodas skolotājiem, lai attīstītu vidusskolu skolēnu vārdu krājumu. Šis darbs ir izstrādāts lai palīdzētu skolotājiem, kuri vēlās pilnveidot savas angļu valodas stundas un padarītu tās interesantākas, izglītojošākas un izaicinošākas skolēniem. Patlaban ir izveidotas ļoti daudz datorspēles, kas ir paredzētas ne tikai priekam, bet arī izglītošanai. Skolotāji var izmantot šādas izglītojošās datorspēles savās angļu valodas stundās.
Lai sasniegtu darbā izvirzīto mērķi, diplomdarba autore kā izpētes metodi ir izvēlējusies gadījuma izpēti. Gadījuma izpēte sastāv no trīs aptaujām un vienas progresa lapas. Pirmā aptauja bija sagatavota angļu valodas skolotājiem, lai noskaidrotu, vai viņi kādreiz ir izmantojuši valodu datorspēles savās stundās, lai attīstītu skolēnu valodu prasmi un lai izprastu, ko viņi vispār domā par valodu datorspēlēm. Otrā aptauja bija izveidota skolēniem, lai uzzinātu viņu viedokli par valodu datorspēļu izmantošanu stundās. Angļu valodas stundās skolēniem tika iedota progresa lapa, lai sekotu līdzi viņu valodas prasmju attīstībai, lietojot valodu datorspēles. Trešo aptauju skolēni aizpildīja pēc valodu datorspēļu stundas, lai apkopotu viņu viedokli par valodu spēļu izmantošanu stundās un novērotu, vai viņu viedoklis ir mainījies no tā, ko viņi rakstīja otrajā aptaujā.
Saskaņā ar apkopotiem datiem lielākā daļa angļu valodas skolotāju savās stundās nekad nav izmantojuši datorspēles. Lielākā aptaujāto skolēnu daļa ir spēlējusi dažādas valodu datorspēles un viņiem nav nekas pretī, lai izmantotu šādas spēles angļu valodas stundās. Daudz skolēnu pat norādīja, ka izglītojošo datorspēļu izmantošana stundās motivētu viņus mācīties angļu valodu ar lielāku uzcītību. Progresa lapa parādīja, ka, spēlējot datorspēles, skolēniem ir uzlabojusies spēja iegaumēt jaunus vārdus.
Pēc veiktās izpētes var secināt, ka skolotājiem ir jābūt pretimnākošākiem un jāmaina angļu valodas mācīšanas stils, nevis jāpakļauj savām mācību metodēm skolēnus. Mūsdienās skolēni nevar iedomāties savu dzīvi bez modernu tehnoloģiju izmantošanas, un skolotājiem tas noteikti jāņem vērā, mācot tādu priekšmetu kā angļu valoda. The Diploma Paper deals with computer language games as a tool for English teachers to develop pupils’ vocabulary in secondary school. This Paper is written for teachers who want to improve their English lessons and make them more interesting, interactive and more challenging for the learners. Nowadays there are a lot of computer games and they are made not only for pleasure, but for education as well. Teachers can use the computer games as a tool at their English lessons.
The author of the Paper has chosen a case study as the research method in order to achieve the aim. The case study consisted of three questionnaires and one Progress List. The first questionnaire was made for English teachers to find out whether they have ever used computer language games at their lessons in order to develop pupils’ vocabulary and what they thought about the use of computer language games in general. The second questionnaire was made for pupils in order to find out what pupils think about the use of computer language games at their English lessons. The progress List was distributed among pupils at the lesson in the computer room to see the progress of their vocabulary development while playing computer language games. The third questionnaire was distributed among pupils after the lesson in the computer room in order to find out pupils’ thoughts about the use of computer language games at their English lessons and how useful it could be for their vocabulary development and language acquisition.
According to the collected data the largest part of the English teachers had never used computer language games at their lessons, but those who had mentioned quizzes, crosswords and match games as the most popular ones. The biggest part of pupils had played different kinds of computer language games before and they were not against to use them at their English lessons. Moreover, many pupils thoughts that the use of the computer at the lesson would motivate them to learn the language. The Progress List showed that there was a positive progress memorizing new words while playing computer language games and pupils remained pleased with the lesson and with a new way of teaching vocabulary which they preferred more than drilling from the list.
After the research it can be concluded that teachers have to be flexible and change their methods of teaching for the new generation, but not to change “new” pupils for their methods. Today’s pupils cannot imagine their life without modern technology and different kinds of digital tools. Teachers have to take it into account when they are modeling their lessons because all these digital tools have become an internal part of pupils’ lives.