Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorLaganovska, Egijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:39Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:39Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18728en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11074
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums: „Drāmas elementu izmantošana fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadīgiem bērniem” Darba autore: Egija Laganovska Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. asoc. profesore Sarmīte Tūbele Darba saturs: 64 lappuses, 10 attēli, divas tabulas, 15 pielikumi Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt, pamatot un praktiski pārbaudīt, kā drāmas elementu izmantošana palīdz fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadīgiem bērniem. Pētījuma hipotēze: 5 – 6 gadīgu bērnu fonemātiskās uztveres traucējumu korekcija ir veiksmīgāka, ja: •tiek ievērotas bērna vecumposma un runas attīstības individuālās īpatnības. •fonemātiskās uztveres koriģējoši attīstošā darbībā tiek izmantoti drāmas elementi. Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē un apraksta bērna attīstību veselumā (fizisko, emocionālo, sociālo, kognitīvo attīstību), kā arī valodas un runas traucējumus, drāmas elementu un to izmantošanu fonemātiskās uztveres koriģējošā darbībā. Pētījuma empīriskajā daļā autore apraksta savu pētnieciski praktisko darbību pirmsskolas izglītības iestādē, balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām. Pētījuma noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi logopēdiem, pedagogiem un bērnu vecākiem. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un attēlos. Atslēgas vārdi: skaņu izrunas traucējumi, fonemātiskā uztvere, pirmsskolas, runas un valodas attīstība, koriģējošā darbība, drāmas elementi.en_US
dc.description.abstractMaster’s thesis theme: „Drama elements in the prevention of phonological awareness disorders in 5 – 6 year olds” Master’s thesis author: Egija Laganovska Supervisor: PhD associate profesor Sarmīte Tūbele Master’s thesis content: 64 pages, 10 pictures, two charts, 15 appendices Research goal: to research and justify theoretically, and to examine practically how the use of drama elements helps to prevent the phonological awareness disorders in 5 – 6 year olds. Research hypothesis: the correction of the phonological awareness disorders in 5 – 6 year olds is successful if: •individual features of child’s age and speech development are taken into consideration. •drama elements are used in correcting the phonological perception. In the theoretical part the author analyzed and described child’s development in entirety (physical, emotional, social, cognitive development), as well as language and speech disorders, drama elements and their use in correcting the phonological awareness. In the empirical part the author described her practical research work in the preschool educational institution, based on the findings obtained in the theoretical part. At the end of this research paper conclusions were drawn and recommendations for speech therapists, parents and pedagogues were offered. The results of the study were summarized in tables and charts. Key words: sound pronunciation disorders, phonological perception, preschool, speech and language development, correcting, drama elements.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDrāmas elementu izmantošana fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā 5 - 6 gadīgiem bērniemen_US
dc.title.alternativeDrama elements in the prevention of phonological awareness disorders in 5 – 6 year oldsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record