Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorKokina, Jautrīteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:41Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:41Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18794en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11076
dc.description.abstractŠobrīd aktuāla ir prasme komunicēt, jo no tās atkarīga cilvēka dzīves kvalitāte, spēja atrast vietu darbā un sabiedrībā. Skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem ir apgrūtināta komunikācijas veidošanās, jo šiem bērniem ir vāji attīstīta uztvere, domāšana un valoda, kā arī citas funkcijas, bet, lai pēc skolas beigšanas šie skolēni sekmīgi integrētos sabiedrībā, viņiem nepieciešams apgūt komunikācijas prasmes – prasmi uzklausīt, sazināties ar citiem, skaidri izklāstīt savu viedokli, tāpēc tika izvēlēta maģistra darba tēma – „Skolēnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem verbālās komunikācijas prasmju veicināšana”. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski pārbaudīt verbālās komunikācijas prasmes skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem un veidot ieteikumus prasmju pilnveidošanai. Maģistra darbā izvirzītie uzdevumi ir veikt zinātniskās literatūras pedagoģijā un psiholoģijā izpēti par verbālo komunikāciju un garīgās attīstības traucējumiem, raksturot pamatskolas skolēnus un skolēnus ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem, izpētīt komunikācijas prasmes skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem konkrētā izglītības iestādē, analizēt iegūtos datus un rezultātus. Galvenās problēmas, kas traucē veiksmīgi komunicēt, ir vāji attīstīta runāšanas un klausīšanās prasme, tāpēc tām mācību procesā ir jāpievērš pastiprināta uzmanība. Maģistra darbā apskatītas un analizētas psihologu R.Kreiga, A.Milta, S.Omārovas, V.Reņģes, M.Pļavenieces, D.Škuškovnikas, I.Ezeras, Dž.Edeira, E.Kramiņa, R.Verderbera, K.Verderberas, A.Samohvalovas teorijas par komunikācijas jēdzienu un verbālās komunikāsijas prasmju veidošanos. Garīgās attīstības traucējumu būtība, skolēnu vecumposmu raksturojums un izmantojamās metodes mācību procesā, balstās uz psihologu un pedagogu S.Rubinšteinas, S.Rubinšteina, A.Osipovas, D.Isajeva, A.Vorobjova, G.Svences, A.Ļubļinskas, S.Liepiņas, S.Tūbeles, A.Šteinbergas, A.Bakas, K.Grunevalda, Z.Anspokas, A.Karules, Ā.Ptičkinas pētījumiem. Maģistra darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā iekļauts pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras apskats par pētāmo problēmu, praktiskajā daļā veikta skolēnu sākotnējā izpēte, izzinātas skolēnu individuālās prasmes pētāmajā aspektā, un apkopoti un izvērtēti pētījumā iegūtie dati. Atslēgas vārdi: viegli garīgās attīstības traucējumi, verbālā komunikācija, komunikācija.en_US
dc.description.abstractNowadays communication skills are to be or not to be question. The quality of life depends on quality of communication; partnership, networks, social activity and collaboration are core assets. The pupils with mild mental disability must integrate in society, they are forced to communicate – to listen, to speak, to offer an opinion, to clarify, etc. even if they have problems with perceptivity. Problems of communication can influence their lives more then any other difficulties, so the master thesis is „The promotion of verbal communication skills for pupils with mild mental disability”. The aim of the master thesis is to examine theory and practice of verbal communication skills of pupils with mild mental disability and to suggest exercises for the promotion of verbal communication skills. The tasks are to carry out literature and sources of verbal communication and mild mental disability, to characterize pupils with mild mental disability and pupils from elementary school system, to explore communication skills of pupils with mild mental disability in defined education institution, to analyze results and data. The main problems of communication are poor speaking skills and listening skills. The research proved that theachers have to focus on communication skills – speaking and listening during learning process and take verbal communication for strong consideration, because it is one of the core questions for the development of pupils with mild mental dissability. The master thesis is based on works by experts in pedagogy and psychology, for instance, R.T. Creig, A.Milts, S.Omārova, V.Reņģe, M.Pļaveniece, D.Škuškovnika, I.Ezera, Dž.Edeirs, E.Kramiņš, R.Verderber, K.Verderber, A.Samohvalova, S.Rubinšteina, S.Rubinšteins, A.Osipova, D.Isajevs, A.Vorobjovs ,G.Svence, A.Ļubļinska, S.Liepiņa, S.Tūbele, A.Šteinberga, A.Baka, K.Grunevalds, Z.Anspoka, A.Karule, Ā.Ptičkina. Literature and sources gave a look at theories of communication and verbal communication, showed quiddity of mild mental disability, looked at characteristics of pupils at different ages and provided with information concerning methodology of learning process. The first part is based on the source analysis concerning verbal communication skills and theory of pupils with mild mental disability and the second part is a practical study, where are summarized analyze and the results of the research. Key words: mild mental disability, verbal communication, communication.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolēnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem verbālās komunikācijas prasmju veicināšanaen_US
dc.title.alternativeThe promotion of verbal communication skills for pupils with mild mental disabilityen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record