6-7 gadus vecu bērnu ar garīgās un fiziskās attīstības traucējumiem sadarbības prasmju veidošanās mūzikas klausīšanās procesā
Автор
Vītola, Austra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lasmanis, Aivars
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba temats: 6 – 7 gadus vecu bērnu ar garīgās un fiziskās attīstības traucējumiem sadarbības prasmju veidošanās mūzikas klausīšanās procesā
Autore: Austra Vītola
Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. asoc. prof. Aivars Lasmanis
Maģistra darba mērķis: Teorētiski pamatot un empīriski noteikt 6 – 7 gadus vecu bērnu ar garīgās un fiziskās attīstības traucējumiem sadarbības prasmju veidošanos mūzikas klausīšanās procesā.
Maģistra darba problēmjautājums: Vai mērķtiecīgi izmantojot mūzikas klausīšanas procesu, var veicināt sadarbības prasmju veidošanos bērnam ar diagnosticētiem smagiem garīgās un fiziskās attīstības traucējumiem?
Maģistra darba teorētiskā daļa sastāv no trīs nodaļām un divām apakšnodaļām. Maģistra darba pētījuma daļā iekļauta viena nodaļa un trīs apakšnodaļas. Teorētiskās daļas pirmajā nodaļa ir aprakstīts 6 - 7 gadus vecu bērnu ar garīgās un fiziskas attīstības traucējumiem psihofizioloģiskais raksturojums. Maģistra darba otrajā nodaļā tiek aprakstīta sadarbības prasmju veidošanās daţādu autoru skatījumā. Pētījuma trešajā nodaļā ir aprakstīta mūzikas klausīšanās kā pedagoģisks līdzeklis, skatot to caur pedagoģijas prizmu, terapeitisko nozīmi un iekļaujot arī parazinātnisko līmeni. Ceturtajā nodaļā tiek analizēti un interpretēti iegūtie dati no novērošanas procesa saistībā ar sagatavoto metodisko materiālu. The title of Master’s thesis: Listening to music as a means of cooperation skills development for 6-7 years old disabled children.
Author: Austra Vītola
Scientific Adviser: Dr. paed. asoc. prof. Aivars Lasmanis
Aim of Master’s thesis: Theoretically substantiate and empirically determine 6-7 years old children with mental and physical developmental disorder cooperation skill formation in music listening process.
Challenge of Master’s thesis: Can be facilitated cooperation skill formation for child with diagnosed serious mental and physical disorder purposefully using music listening process?
Master’s thesis theoretical part consists of three sections and two subsections. Master’s thesis empiric part consists of one section and three subsections. In the first section of theoretical part there are described 6-7 year old children with mental and physical developmental disorders psycho physiological characterization. In a second section of Master’s thesis from different authors’ point of view there are described cooperation skill formations. In the third section of research viewing through the pedagogy prism, there are described music listening as a pedagogic tool, and therapeutic role including the parascientific level. In the fourth section there are analyzed and interpreted obtained data from observation process connecting it with the prepared methodological material.