Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorLankerte, Violaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:42Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:42Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other19557en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11086
dc.description.abstractVārdu krājuma veidošana ir ļoti būtiska svešvalodu apguves daļa. Skolēniem ir grūti atcerēties jaunas leksikas vienības, tāpēc šim uzdevumam būtu jābūt motivējošākam nekā atsevišķu vārdu saraksts, kas jāiemācās no galvas. Šī iemesla dēļ tika izvēlētas pasakas kā līdzeklis vārdu krājuma apguvei kontekstā. Lai palīdzētu pamatskolas skolēniem veidot savu vārdu krājumu, darba autore nolēma izmantot pasakas angļu valodas stundās kā iespējamo problēmas risinājumu, jo skolēniem vienmēr ir patikušas pasakas. Tāpēc šī diplomdarba mērķis ir izpētīt, vai pasakas var izmantot skolēnu angļu valodas vārdu krājuma veidošanai angļu valodas stundās sākumskolā. Pētījuma laikā, pirmkārt, tika analizēta teorētiskā literatūra, lai noskaidrotu veidus, kā skolēni apgūst vārdu krājumu, kā arī lai izpētītu veidus, kā pasakas var tikt izmantotas skolēnu vārdu krājumu veidošanā. Otrkārt, atsevišķa gadījuma pētījums tika izvēlēts kā pētījuma metode. Pētījums tika veikts Jaunmārupes pamatskolā no 2010. gada oktobra līdz 2011. gada aprīlim, ar 64 skolēniem kā pētījuma grupu. Tad tika izvēlētas datu vākšanas metodes: 1) kontroldarbi ar uzdevumiem, kas fokusējās uz vārdu krājumu, kas tika apgūts pasaku lasīšanas laikā, ar mērķi pārbaudīt, cik lielā mērā skolēnu vārdu krājums ir uzlabojies; 2) anketas skolēniem ar mērķi noskaidrot, vai, viņuprāt, viņu vārdu krājums ir palielinājies un vai pasakas ir raisījušas interesi par lasīšanu. Pētījumā iegūtie dati parādīja, ka lielākā daļa skolēnu ir bagātinājuši savu vārdu krājumu, kā arī ir pieaugusi interese par pasaku lasīšanu. Analizēto kontroldarbu rezultāti pierādīja, ka skolēni ir apguvuši daudz jaunu vārdu, līdz ar to var secināt, ka pasakas ir veiksmīgs līdzeklis skolēnu vārdu krājuma veidošanai. Darba autore tic, ka ir ieteicams izmantot pasakas angļu valodas stundās, un var turpināt pētījumus, lai izpētītu citus veidus pasaku izmantošanai angļu valodas stundāsen_US
dc.description.abstractVocabulary building is a very essential part of a foreign language acquisition. Memorizing new vocabulary items are very difficult for young learners thus this task should be rather motivating than a list of separate words to be learnt by heart. For that reason fairy tales were chosen as a tool to learn vocabulary as it happens in context. In order to help primary school learners build their vocabulary knowledge the author of the Paper decided to apply fairy tales in English lessons as a possible problem solution, as young learners have always liked fairy tales. Therefore, the aim of the present Paper is to explore whether fairy tales can be used to build young learners’ English vocabulary in Primary School during English lessons. During the study, first, the theoretical literature was analysed in order to find out the ways young learners learn vocabulary, and explore the ways fairy tales can be applied for young learners’ vocabulary building. Secondly, a case study was chosen as a research method of the present Paper. The research was carried out in Jaunmārupe Primary School from October 2010 till April 2011, with 64 students as a research sample. Next, the data collection methods were chosen: 1) tests with exercises focusing on vocabulary studied while reading the fairy tales with the aim to examine to what extend the learners’ vocabulary has improved; 2) questionnaires to learners with the aim to find out whether in their opinion their vocabulary has increased and have fairy tales aroused their interest for reading. The research findings showed that majority of learners have enriched their vocabulary as well as increased interest for reading fairy tales. The data from the analyzed tests proved the fact that learners have acquired many new words thus it can be concluded that fairy tales serve as a successful tool for building young learners’ vocabulary. The author of the Paper believes that fairy tales are recommendable to be used in English lessons, and further research can be carried out exploring other ways fairy tales can be implemented in English lessonsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePasakas sākumskolas skolēnu vārdu krājuma veidošanai angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeFairy Tales to Build Young Learners' Vocabulary in English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record