Show simple item record

dc.contributor.advisorUrbāne, Diānaen_US
dc.contributor.authorZelča, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:43Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:43Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2001en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11095
dc.description.abstractSavam diplomdarbam izvēlējos tēmu: Izziņas interešu veidošanās sporta nodarbībās, ar mērķi izzināt un noskaidrot izziņas interešu veidošanās nosacījumus un iespējas, parādīt praksē, kā var ieinteresēt skolēnus un izraisīt viņiem velmi izzināt un uzzināt kaut ko jaunu un svarīgu. Aktīvi darbojos šajā jomā, pētot un analizējot zinātnisko literatūru, veicot pedagoģisko novērojumu Rīgas Hanzas Vidusskolā savas prakses laikā, kā arī Rīgas 21.vidusskolā, jo diemžēl skolās arvien biežāk var sastapties ar bērnu nevēlēšanos nodarboties ar sportu, kā arī negatīvu attieksmi pret sporta stundām. Iepriekšminētās skolās tika vērotas skolas pasniedzēju, kā arī praktikantu vadītas sporta stundas, veiktas pārrunas gan ar skolēniem, gan ar pedagogiem, tika veiktas aptaujas, aizpildīti novērošanas protokoli. Darba teorētiskajā daļā tiek atspoguļots vecāko klašu skolēnu anatomiski fizioloģiskais raksturojums, psiholoģiski individuālās īpatnības, analizēta sporta skolotāja pedagoģiski – profesionālā darbība, skolēna personības būtība, tās dinamiskums un atspoguļojums pedagoģiskajā procesā. Darbā aplūkots jautājums par skolēnu izziņas interešu veidošanās iespējām sporta nodarbībās. Analizēta pedagoģiskā literatūra, kā arī vairāku autoru viedokļi par izziņas intereses būtību, izziņas interešu motīviem un izziņas darbības pedagoģisko vadību. Tika apkopoti un salīdzināti aptauju rezultāti, kuri veikti 2005. un 2006. g. Rīgas vidusskolās. Tie parāda skolēnu intereses, attieksmi un attieksmes izmaiņas šajos procesos.en_US
dc.description.abstractUnfortunately today more and more frequently there are absorved cases when children are not motivated to do sports at schools. Also there is a negative attitude towards sport clasess in general. That is why my diplom thesis topic is Cognition interest development during sports training. In order to understand the formation of cognition interest as well as to show in practice how to develop this interest author has studied and analysed scientific literature and has performed the pedagogical analysis at Riga Hanzas secondary school during time of practise. Author has observed sport classes both at Riga Hanzas secondary School and at Riga 21 secondary school, made discussions with students and teachers, has done surveys and filled protocols of supervision. Anatomic physiological descriptions as well as individual psychological features of the secondary school students are presented in the theoretical part of the work. Professional pedagogical actions of school teachers are analysed. Student personality its dinamics and its reflection in a pedagogical process is studied. The possibilities of cognition interest development during sports training is analysed in this paper. Pedagogical literature about the essence of cognition interest, its motivation as well as its pedagogical guidance is studied. Results of the questionnaires that were conducted in 2005 and 2006 at Riga secondary schools are generalized and compared. The data of these questionnaires shows students’ interest, attitude and development of interest during this process. Possibilities of the formation of cognition interest during practical sport classes are shown. Finally conclusions and suggestions of the improvement of school sport classes that will deepen cognition interest are given.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleIzziņas interešu veidošanās sporta nodarbībās.en_US
dc.title.alternativeCognition Interest Development During Sport Training.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record