Show simple item record

dc.contributor.advisorSkara-Mincāne, Ritaen_US
dc.contributor.authorVētra, Mārtiņšen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:46Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:46Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21308en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11120
dc.description.abstractSpēja komunicēt, skaidri izteikt savu viedokli kādā no svešvalodām ir kļuvusi par daļu no mūsu ikdienas. Skolēni skolās bieži vien piedalās ārvalstu projektos, studenti augstskolās izmanto studentu apmaiņas programmas. Arī tad, kad cilvēks vēlas atrast darbu publiskajā sektorā, viņam nākas saskarties ar darba devēja prasību zināt kādu svešvalodu un spēt tajā komunicēt. Tādēļ ir ļoti svarīgi attīstīt runātprasmi līdz līmenim, kurā skolēns spēj izteikt savu viedokli, domas un veidot sarunas ar cittautiešiem. Viens veids, kā novērtēt studentu prasmi runāt, ir balstoties uz divpadsmitās klases eksāmena mutiskās daļas vērtējumu. Diplomdarbs tika uzrakstīts ar mērķi izzināt eksāmena kārtošanas stratēģiju nozīmi runātprasmju attīstībā un skolēnu sagatavošanā divpadsmitās klases eksāmenam. Lai sasniegtu Diplomdarba mērķi, autors izmantoja atsevišķa gadījuma pētījumu, kurš tika veikts Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas 10. klasē trīs mēnešu garumā. Datu ieguvei tika izveidotas divas anketas skolēniem un intervija skolotājiem. Darbam tika pievienotas skolēnu novērošanas un izvērtējuma piezīmes, rakstītie vērtējumi. Autora iegūtie rezultāti ļāva secināt, ka eksāmena kārtošanas stratēģijas izmantošana angļu valodas stundās pozitīvi ietekmēja skolēnu attieksmi pret divpadsmitās klases angļu valodas eksāmena mutisko daļu. Tika uzlabota viņu spēja izteikt un apkopot savu viedokli, kā arī izpratne par eksāmenuen_US
dc.description.abstractAbility to communicate, express one’s ideas logically in a foreign language is a part of everyday life. Students at schools often participate in foreign projects, students at universities take part in students’ exchange programs. Also when a person wants to find a job in public sector there will always be the requirement to know one or more foreign languages; being able to communicate in it. Thus it is very important to develop speaking skills till the level when students can express their ideas, make conversations with foreign people. One way how to assess students’ ability to speak is by evaluation that he or she gets for the speaking part in Year 12 exam. The Diploma Paper was written with the aim to study how exam taking strategies contribute to improvement of such speaking skills as summarizing, expressing opinion and help to prepare for Year 12 exam. To achieve the aim of the Diploma Paper the case study was used as a research method. During the research part questionnaires were designed. Questionnaire 1 was designed to find out learners experience and preferences with speaking tasks. Interview for the teachers was designed to find out possible exam taking strategies that are used in their classes. Feedback and observation field notes also were collected to monitor the learners’ progress. The case study was conducted during the author’s teaching practice for three months in Riga State German Gymnasium. The research results allowed the author of the Paper to conclude that using such exam taking strategies as “Learner aims”, “Likes and dislikes”, “Assessment”, “Reading the instructions”, “Saying what you think”, “Candidates and examiners”, “Describing”, “Role Play for a Mark” positively influences students’ general attitude towards Year 12 exams speaking part and develop summarizing and expressing opinion speaking skills. Also the general understanding about Year 12 exam increased.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleEksāmenu kārtošanas stratēģijas runātprasmes attīstībai angļu valodas stundās 10. klasēen_US
dc.title.alternativeExam Taking Strategies to Practise Students’ Speaking Skills in English Lessons in Form 10en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record