• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzmanības pievēršanas paņēmieni 11. klases skolēnu iesaistīšanai angļu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-21377-Nikitina_Natalja_nn11005.pdf (403.7Kb)
Author
Ņikitina, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Autore izvēlējās diplomdarba tēmu „Uzmanības pievēršanas paņēmieni 11. klases skolnieku iesaistīšanai angļu valodas stundās”, balstoties uz personīgo pieredzi, strādājot ar jaunākiem skolēniem, un nepieciešamību piemērot attiecīgas uzmanības pievēršanas stratēgijas konkrēta vecumposma skolēniem, lai īstenotu sekmīgu mācību procesu. Mācību prakses ietvaros, gatavojoties darbam Vircavas vidusskolas 11. klasē, autore ņēma vērā dažādus klases vadīšanas aspektus, tajā skaitā arī uzmanības pievēršanas paņēmienus, kurus izmantot ikdienas darbā, lai uzlabotu mācību procesa kvalitāti. Grūtības ar skolēnu uzmanības piesaistīšanu un noturēšanu mācību stundas laikā tika apspriestas ar Jelgavas pilsētas un novada skolotājiem metodiskajās sanāksmēs, semināros un konferencēs. Tika secināts, ka skolēnu uzmanības piesaistīšanas problēmas rada grūtības mācību procesā. Tika izpētīta teorētiskā literatūra par galvenajiem šīs tēmas aspektiem. Pirmkārt, tika iepazītas un analizētas vairāku autoru teorētiskās atziņas un viedokļi saistībā ar šī vecumposma mācīšanas īpatnībām. Tad, izpētīta literatūra par skolotāja personību un tās ietekmi uz mācību procesu. Treškārt, tika noskaidroti un izpētīti tie uzmanības pievēršanas paņēmienu, kurus skolotājs varētu izmantot ikdienas darbā ar jauniešiem pievēršot viņu uzmanību mācību procesam ar mērķi pielietot trīs izvēlētos paņēmienus 11. klases angļu valodas stundās. Beidzot, tika veikts pētījums Vircavas vidusskolas 11. klases angļu valodas stundās, kura ietvaros tika izmēģināti trīs uzmanības pievēršanas paņēmieni. Kā datu ieguves metodi, autore izmantoja vērošanu un aprakstīja skolēnu reakcijas uz uzmanības pievēršanas paņēmieniem, tad salīdzināja šo paņēmienu iedarbības efektivitāti, lai noskaidrotu, kuri paņēmieni ir iedarbīgāki. Bez tam, autore aptaujāja šos skolēnus un noskaidroja viņu viedokli par skolotāja izmantotiem uzmanības pievēršanas paņēmieniem, viņu attieksmi un viedokli par skolotāja personību un tās ietekmi uz mācību procesu. Pētījuma ietvaros, tika aptaujāti 50 Jelgavas pilsētas un novada skolotāji. Tika salīdzinātas skolotāju un skolēnu atbildes un secināts, ka gan skolēnu, gan skolotāju viedoklis sakrīt daudzos pamatjautājumos. Taču, savstarpējā komunikācija un ideju, kā dažādot angļu valodas stundas, trūkums traucē skolotājiem iesaistīt skolēnus angļu valodas stundās un atrisināt disciplīnas problēmas. Autore uzskata, ka veiksmīgu skolēnu iesaistīšanos angļu valodas stundās un skolotāja radošumu, gatavojot angļu valodas stundas, ietekmē respondentu atškirīgas personības izpausmes, dažādas dzīves pieredzes un individuālās kultūras atšķirības. Autore noskaidoja, ka uzmanības pievēršanas paņēmieni nekalpo ilgtermiņā, lietoti sistemātiski, to efektivitāte mazinās, tāpēc skolotājiem nemitīgi jābūt radošiem un jāpilnveidojas.
 
The author chose the topic for the Diploma Paper “Attention Attracting Techniques to Involve Students in English Lessons in Grade 11” on the ground of her own experience while teaching young children in adapting appropriate attention attracting strategies to a particular age group of the students in order to improve the process of teaching. During the teaching practice in secondary school the topics of classroom management including attention attracting techniques were considered. Problems with gaining and holding students’ attention during the lesson were discussed with teachers from Jelgava and Jelgava region during methodological meetings, seminars and conferences. It was concluded as a common obstacle in learning process. Theoretical literature on the main standpoints of the theme was studied. First of all, the theoretical information and opinions of several authors about the peculiarities of teaching adolescents were analyzed. Next, theoretical literature on teachers’ personality and its influence on the process of teaching was found and summarized. Thirdly, different attention attracting techniques which teachers could use in their classrooms were studied and evaluated to choose three to apply in English lessons in Grade 11. Finally, a case study in Vircava Secondary School Grade 11 was realized to apply attention attracting techniques in English lessons in Grade 11 with the aim to motivate students to participate in activities. The author used an observation as the method of data collection, described the reaction of the students to the attention attracting strategies and compared them in order to find out which technique proved to be the most effective. Also, the author questioned students in Grade 11 to get their opinion on attention attracting strategies their English language teacher used during the lessons; their attitude towards the English language teacher, and how the personality of the teacher influenced the process of teaching. 50 teachers from Jelgava and Jelgava region schools were questioned as well. Students’ and teachers’ answers were compared and it was concluded that the respondents had similar attitudes and opinions in several standpoints. However, the lack of communication between teachers and students as well as the shortage of ideas to diversify English lessons did not allow teachers involve students in English lessons and solve discipline problems. In the author’s opinion main factors which influence students’ successful participation in English lessons and teachers’ creativity in the process of planning English lessons are different types of respondents’ personalities, different life experiences and individual cultural differences. The author found out that attention attracting techniques did not work in long term when used consistently; they became ineffective in attracting students’ attention. Therefore teachers all the time have to be creative. -
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11121
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV