Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandraen_US
dc.contributor.authorKuļeša, Innaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:47Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:47Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21629en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11133
dc.description.abstractSkolotāja profesija ir viena no ievērojamākām mūsdienu pasaulē. Tomēr, izvairīšanās no skolotāja profesijas notiek nepārtraukti un daudzu iemeslu dēļ. Skolotājiem zūd motivācija zemā atalgojuma dēļ, stresa un interešu trūkuma dēļ savā jomā. Skolotāju motīvos tiek ietvertas grūtības iegūt skolēnu cieņu un ieinteresētību mācību procesā. Skolotājiem bez motivācijas, nesaņemot atzīšanu par savu darbu un nervozu, saspringtu vidi, ir vairāk iespēju ciest no noguruma, vilšanās, pārguruma un bezcerības stāvokļa jeb no skolotāju izdegšanas. Tieši tāpēc, diplomdarba „Angļu valodas skolotāju izdegšanas samazināšanas veidi” mērķis bija izpētīt, vai angļu valodas skolotāji no dažādām Rīgas vidusskolām saskaras ar šo profesionālās izdegšanas problemu, analizēt faktorus, kas ietekmē emocionālo stāvokli un izstrādāt rīcības plānu par izdegšanas novēršanu, noskaidrot risinājumus un paņēmienus šī stāvokļa samazināšanai. Lai sasniegtu diplomdarba mērķi, tika veikts pārskats dažādās Rīgas vidusskolās. Šī pētījuma autore aptaujāja trīsdesmit septiņus angļu valodas skolotājus ar mērķi uzzināt viņu emocionālo stāvokli un stratēģijas, kuras tiek izmantotas, lai izvairītos no šāda veida stresa stāvokļa. Četras angļu valodas skolotājas no dažādiem karjeras attīstības posmiem piedalījās intervijā, kuras mērķis bija izpētīt skolotāju personīgo viedokli un pieredzi par profesionālo izdegšanu, tās simptomus un cēloņus, kā arī uzzināt profilakses stratēģijas , kas tiek izmantotas pašu respondentu praksē. Iegūtie dati atspoguļo, ka lielākajai daļai angļu valodas skolotāju nav izteiktas profesionālās izdegšanas sindroma, skolotāji saskaras tikai ar dažiem simptomiem. Tomēr, respondenti un intervētās personas sniedza pamatotus ieteikumus izdegšanas stāvokļa novēršanai. Tika noskaidrots, ka lielākā daļa angļu valodas skolotāju no četriem karjeras attīstības posmiem spēj veiksmīgi tikt galā ar izaicinošām situācijām, kas rodas skolotāju profesijā, mēģinot izvairīties no izdegšanas stāvokļa.en_US
dc.description.abstractTeaching profession is one of the most distinguished in the world today. However, staying away or escaping from the teacher’s profession happens constantly for many reasons. Teachers’ motivation disappears because of low salary, stress and a lack of interest in the field. Teachers’ motives include difficulty to gain students’ respect and interest in learning process as well. Teachers feeling no motivation, lack of recognition or benefit for good work, high-pressured environment, are tend to suffer from tiredness, frustration, exhaustion, and hopelessness called as burnout condition. Thus, the Diploma Paper ‘Ways of Reducing The English Language Teachers’ Burnout’ was written to explore whether English language teachers from various Riga secondary schools face the burnout condition, to analyze the factors which influence this emotional state and to design an action plan of burnout prevention finding the solutions and methods of reducing it. To achieve the aim of the Diploma Paper, a survey was carried out in various Riga secondary schools. During the survey thirty-seven English language teachers were asked to complete the questionnaire in order to find out their emotional state and the strategies used to cope with the stressful condition. Four English language teachers from different professional development stages participated in the interviews with the intent to explore teachers’ personal opinion and experience towards the professional burnout, its symptoms and reasons, as well as to find the prevention strategies used by the respondents themselves. The received data of questionnaires and interviews proved that the majority of participating teachers did not have an expressed burnout condition, just facing its few symptoms. However, the questionnaire respondents and interviewees were able to provide reasonable suggestions pertaining to avoiding this condition. It was concluded that most of English language teachers from four career development stages were able to cope successfully with challenging situations occurring in the teaching profession escaping from a serious burnout condition.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAngļu valodas skolotāju izdegšanas samazināšanas veidien_US
dc.title.alternativeWays of Reducing the English Language Teachers' BurnoutAngļu valodas skolotāju izdegšanas samazināšanas veidien_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record