Show simple item record

dc.contributor.advisorBaranova, Sanitaen_US
dc.contributor.authorEmsiņa, Judīteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:48Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:48Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21717en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11136
dc.description.abstractJudītes Emsiņas bakalaura darbs pedagoģijā „Mūžizglītības iespējas sievietes dzīves kvalitātes nodrošināšanai Latvijā” ir izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas nodaļā. Mūžizglītības un pieaugušo izglītības tendences Eiropas kopējā izglītības telpā nosaka pētījuma aktualitāti. Pētījums ir vērsts uz sievietes dzīves kvalitāti, jo sievietes savu konkurētspēju nereti zaudē dzīves laikā, ilgāku laika periodu atrodoties ārpus karjeras un akadēmiskās vides. Profesionālās prombūtnes iemesli var būt dažādi: rūpes par ģimeni, bērniem, vērtību maiņa. Šī pētījuma autore uzmanību ir pievērsusi periodam sievietes dzīvē, ko pedagoģiskās psiholoģijas literatūrā dēvē par krīzi, un, kurš nosaka nopietnu izmaiņu nepieciešamību. Pētījuma mērķis ir izpētīt, kādas ir mūžizglītības iespējas sievietes dzīves kvalitātes nodrošināšanai brieduma periodā Latvijā un izstrādāt ieteikumus šo iespēju paplašināšanai. Analizējot teorētisko literatūru mūžizglītībā, pieaugušo izglītībā, sievietes psiholoģijā un antropoloģijā, autore ir noskaidrojusi mūžizglītības iespējas un politikas tendences Latvijā, izpētījusi mūžizglītības aspektus un to ietekmi uz sievietes dzīves kvalitāti. Teorētiskā pētījuma rezultātā tika izstrādāta hipotēze –sievietes dzīves kvalitāte tiek nodrošināta, ja mūžizglītības satura piedāvājums un organizācija tiek balstīta uz sievietes vajadzībām konkrētajā dzīves posmā. Pētījuma empīriskajā daļā ir izmantota kvalitatīvās pētniecības pieeja. Lai iegūtu informāciju par sieviešu pieredzi mūžizglītībā, tika izmantota intervijas metode. Empīriskā pētījuma datu interpretācija un analīze autorei deva iespēju apstiprināt hipotēzi, definēt mērķa grupas vajadzības un izstrādāt ieteikumus mūžizglītības iespēju paplašināšanai pedagoģiskajā un politiskajā līmenī. Atslēgvārdi:mūžizglītība, pieaugušo mācīšanās, dzīves kvalitāte, sieviete.en_US
dc.description.abstractThe Bachelor thesis of Judite Emsina in pedagogy science „Lifelong learning opportunities to secure women’s life quality in Latvia” has been worked out in the Pedagogy department of the Faculty of Education, Psychology and Art, University of Latvia. The trends in lifelong learning and adult learning in the common European education space determine the topicality of the study. The study is concentrated on woman’s life quality, because very often a woman has lost her competitiveness after having been out of the career and academic field. The reasons for this absence could be different: care about children and the family, change of values, etc. The author of this thesis is interested in a specific point in woman’s life, which can be called ‘a crisis’ and determines the need for significant changes. The aim of the research is to explore what are lifelong learning opportunities in Latvia to secure the women’s life quality and to work out recommendations for extension these opportunities. Through the study of the theory on lifelong learning, adult education, feminine psychology and anthropology, the author ascertained of lifelong learning opportunities in Latvia and the government policy; explored the aspects of the lifelong learning process and impact on woman’s life’s quality. The theoretical study resulted in working out the hypothesis - women’s life’s quality is secured through lifelong learning in the cases, when education is based on the specific needs of the target group. The approach of qualitative research methods has been used in the empirical study. The method of data collection – an interview, was used to collect the information on lifelong learning experience. The empirical study, based on the interviews data interpretation and analysis, has resulted in confirmation of the hypothesis, finding out the specific needs of the target group in education and working out recommendations in the pedagogical and the political level to improve lifelong learning proceses. Key words: lifelong learning, adult learning, life’s quality, woman.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMūžizglītības iespējas sievietes dzīves kvalitātes nodrošināšanai Latvijāen_US
dc.title.alternativeLifelong learning opportunities to secure women’s life quality in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record