Show simple item record

dc.contributor.advisorVaļka, Sintijaen_US
dc.contributor.authorPundure, Sabīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:48Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:48Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21749en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11137
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir Interneta vārdnīcas vidusskolas skolēnu vārdu krājuma paplašināšanai. Mūsdienās pasaule ir kļuvusi digitalizēta; jaunās tehnoloģijas ir tikušas ieviestas ne tikai cilvēku ikdienas dzīvē, bet arī mācību procesā. Papīra formāta vārdnīcas ir uzlabotas un kļuvušas pieejamas internetā. Lielāko daļu no tām ir iespējams izmantot bez maksas. Tāpēc diplomdarba autore uzskata, ka ir svarīgi izpētīt, kā skolēni apgūst jaunus vārdus; kā interneta vārdnīcas var tikt iesaistītas valodas mācīšanas procesā, lai paplašinātu skolēnu vārdu krājumu. Lai noskaidrotu interneta vārdnīcu ietekmi vārdu krājuma apgūšanas procesā, autore kā pētījuma metodi izmantoja atsevišķa gadījuma pētījumu, kas tika veikts Gulbenes vidusskolā, no 2012. gada 25. februāra – 11. martam. Pētījumā piedalījās Gulbenes vidusskolas 12. klases skolēni. Vispirms skolēniem tika izdalītas anketas Nr.1 ar mērķi noskaidrot viņu attieksmi pret vārdnīcām to vispārīgajā nozīmē un vai skolēni ir izmantojuši interneta vārdnīcas. Otrkārt, skolēniem tika iedots kontroldarbs par visbiežāk ikdienā lietotajiem izteicieniem, lai noskaidrotu skolēnu vārdu krājuma līmeni. Turpmākās trīs nedēļas skolēni intensīvi strādāja ar interneta vārdnīcām. Pēc tam skolēni pildīja kontroldarbu, lai noskaidrotu vai skolēnu vārdu krājums ir paplašinājies. Visbeidzot skolēniem tika izdalītas anketas Nr.2, kas tika izveidotas ar mērķi izpētīt, vai skolēnu attieksme pret interneta vārdnīcu izmantošanu ir mainījusies. Ne mazāk svarīgs bija arī angļu valodas skolotāju viedoklis, tādēļ skolotājiem tika izdalītas anketas ar mērķi uzzināt viņu viedokli par vārdnīcu kā mācību palīglīdzekli. Salīdzinot pirmā un otrā testa rezultātus, tika noskaidrots, ka pēc triju nedēļu darba ar interneta vārdnīcām pirmā testa rezultāti bija uzlabojušies, kas nozīmē, ka skolēnu vārdu krājums bija paplašinājies. Saskaņā ar anketas Nr. 2 datiem, skolēnu attieksme pret interneta vārdnīcām bija mainījusies no negatīvas un pozitīvu. Viņi bija kļuvuši motivētāki interneta vārdnīcas izmantot biežāk. Skolotāju anketas rezultāti atklāja, ka kaut arī skolotāji atzīst vārdnīcu par noderīgu mācību palīglīdzekli, stundās viņi tās neizmanto ļoti bieži. Nobeigumā autore apgalvo, ka skolēni var paplašināt savu vārdu krājumu regulāri izmantojot interneta vārdnīcas, izrakstot no tām vārdu skaidrojumus, izpētot dotos piemērus un tulkojot jaunos vārdiņus.en_US
dc.description.abstractThe theme of the Diploma Paper is Online Dictionaries to Improve Vocabulary of Secondary School Students. Nowadays world has become digitalised; new technologies have been introduced not only in people’s everyday life but also in studying process. Paper form dictionaries have been upgraded and become available on the Internet. Most of them can be used without paying any money. Therefore, the author of the Diploma Paper considers that it is important to explore how online dictionaries could be involved in the language learning process in order to enrich students’ vocabulary. In order to find out the influence of online dictionaries on vocabulary learning process, the author of the Diploma Paper used the case study as a research method that was carried out at Gulbene Secondary School from 25 February – 11 March 2012. The sample of the research was Gulbene Secondary School students from Form 12. Firstly, questionnaire No.1 was given to students with the aim to find out their attitude towards dictionaries in general and if they had used an online dictionary. Secondly, a pre-test on commonly used everyday life expressions was given to students in order to study the level of students’ vocabulary. Next three weeks, students had an intensive work with online dictionaries. Afterwards students did the post-test in order to find out if their vocabulary has improved. Finally, students were given the questionnaire No. 2, which was designed with the aim to explore if students’ attitude towards the use of online dictionaries was changed. No less important was English teachers’ opinion, for that reason, they were asked to fill in the questionnaire, with the aim to find out their point of view about the dictionary as a learning aid. The comparison of the pre-test and post-test results showed that after three weeks’ work with online dictionaries students’ vocabulary had improved. According to data of the questionnaire No.2 students view towards the use of online dictionaries had changed from negative to positive. They had become motivated to use the online dictionary more frequently. The results of the teachers’ questionnaire showed, although they admit, dictionary is a useful learning aid, they do not use them very often during the English lessons. To summarize, the author of the Diploma Paper states that the use of online dictionaries can improve students’ vocabulary, if the online dictionary is regularly used by writing out the meaning of particular language item, studying the given examples, and translating new vocabulary.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleInterneta vārdnīcas vidusskolas skolēnu vārdu krājuma paplašināšanaien_US
dc.title.alternativeOnline Dictionaries to Improve Vocabulary of Secondary School Studentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record