Show simple item record

dc.contributor.advisorSebre, Sandra Beatriceen_US
dc.contributor.authorMedvedeva, Olgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:49Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:49Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21847en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11146
dc.description.abstractŠī pētījumā mērķis bija salīdzināt atdarināšanas prasmes līmeņus bērniem ar autisma spektra traucējumiem, kuri vispār nerunā, un bērniem, kuriem ir ekspresīvā valoda. Pētījumā piedalījās 17 bērni ar autisma spektra traucējumiem no 3 līdz 7 gadu vecumam, ar vidējo vecumu 4,23 gadi. Visiem dalībniekiem bija noteikta psihiatra diagnoze pēc SSK-10, un visiem bērniem ir traucējumi valodas attīstībā, sociālajā mijiedarbībā, viņiem ir novērojama stereotipiska uzvedība. Dalībniekus sadalīja divās grupās – runājošie un nerunājošie, balstoties uz bērna mātes aizpildītu Valodas attīstības aptauju. Bērniem piedāvāja pildīt uzdevumus ar dažādu kustību atkārtošanu: kustības ar priekšmetiem un ķermeņa kustības. Šis uzdevumu komplekts izveidots īpaši šim pētījumam, balstoties uz Stouna Kustību atdarināšanas skalu. Bērniem, kuri runā, bija augstāki rezultāti atdarināšanas uzdevumu pildīšanā nekā bērniem, kuri nerunā. Šī pētījuma rezultāti dod pamatojumu pieļāvumam, ka ķermeņa kustību un kustību ar priekšmetiem atdarināšanas iemaņas ir saistītas ar ekspresīvās valodas rašanos. Šī pētījuma rezultātus var pielietot bērniem ar autismu sociālās mijiedarbības deficīta korekcijas jomā, jo ekspesīvā valodas attīstība ir traucēta bērniem ar autismu, un tā nosaka galveno lomu mācīšanas procesā un cita cilvēka saprašanas iemaņu attīstīšanā. Atslēgas vārdi: autisms, atdarināšana, ekspresīvās valodas vārdu krājums.en_US
dc.description.abstractThis study has a goal to compare imitation skills in children with autism with expressive language and without. In the study participated 17 children with autism spectrum disorder age from 3 to 7 years with average age 4.23 yrs. All participants had met Autism Spectrum Disorder diagnostic criterion in Latvia licensed psychologist based on ICD-10 and had language impairments, social-communication disorder and stereotyped repetitive behaviours. Children were divided into two groups - with expressive language and without expressive language. These two groups arrangement was based on Language Development Inventory parents reports. Children from each group was instructed to imitate the examiner's actions. Assessment includes object and body imitation tasks. These tasks were specially prepared for the study and based on Motor Imitation Scale developed by Stone et al. Children with expressive language show higher results in imitation than children without expressive language. The results of this study suggest that body imitation skills as well as imitation with objects correlate with expressive language in children with autism. Findings of this study may have implications for the treatment of social communication deficits in young children with autism, because teaching imitation skills may lead to improvements in related expressive language skills. Keywords: Autism, imitation, expressive language vocabulary.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleAtdarināšanas prasmes saistībā ar ekspresīvas valodas vārdu krājumu bērniem ar autisma spektra traucējumiem pirmsskolas vecumāen_US
dc.title.alternativeImitation skills in Relation to Expressive Language Vocabulary of Children With Autism Spectrum Disorder (ASD)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record