Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Anitaen_US
dc.contributor.authorZandberga, Anitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:50Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:50Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22174en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11155
dc.description.abstractDiplomdarbs “Skolotāja-iesācēja metodes uzvedības problēmu risināšanā angļu valodas stundās 5. klasē” izveidots, lai noskaidrotu kāda ir klasvadības ietekme uz mācīšanas un mācīšanās procesu un, ko skolotājam - iesācējam vajadzētu ņemt vērā, lai savās stundās pamatskolas vecuma grupā nodrošinātu efektīvu mācīšanas un mācīšanās procesu. Pētījums tika veikts 5. klases angļu valodas stundās X pamatskolā 3,5 mēnešus – no 2011. gada 2. septembra līdz 2011. gada 16. decembrim. Autore ieviesa novērojumu žurnālu, kurā pierakstīja katru uzvedības noteikumu pārkāpumu, kas parādījās stundā, kā arī savas darbības, lai šīs situācijas atrisinātu un novērstu to atkārtošanos. Vēlāk skolotāja analizēja savas darbības, salīdzinot ar dažādu klasvadības autoru idejām un viņu ieteikumiem, cenšoties nonākt pie labāka problēmu risinājuma. Autore ir izpētījusi Rūdolfa Dreikura (1991; 1998) teoriju, un uzzinājusi, ka skolēnu sliktai uzvedībai var būt četri mērķi. Tie ir: pievērst uzmanību, izrādīt varu, atriebties un izskatīties bezpalīdzīgam, neadekvātam. Kad skolēns izvēlas pret skolotāju vērsties ar sliktu uzvedību, skolotājam ir jāprot atpazīt tās iemeslu vai mērķi un zināt, reaģēt uz traucējošu uzvedību mācību stundās ar atbilstošam stratēģijām kā minēts Lindas Albertes (1989) kooperatīvajā disciplīnas teorijā. Izmantotās klasvadības metodes uzlabojušas skolēnu uzvedību stundās un autore atzinusi tās par efektīvām. Tas ir pierādīts, izmantojot matemātiski statistisku metodi. Pētījums arī pierāda, ka mazāk konfliktu rodas klasē, kurā skolotājs ir pozitīvs un mierīgs. Nepārprotams atklājums šajā pētījumā ir fakts, ka skolēni uzvedas daudz labāk, ja zina, kas no viņiem tiek sagaidīts. Sasniegumi ir arī pašai darba autorei, jo pētot, vērtējot un analizējot, ko vajadzētu darīt savādāk klasē, darba autores darbs ir kļuvis produktīvāks. Tika secināts, ka šis pētījums var derēt par pamatu jaunās skolotājas turpmākajām studijām un darbam, lai attīstītu efektīvu mācīšanas un mācīšanās procesu.en_US
dc.description.abstractThe Diploma Paper “Beginning Teacher Strategies to Deal with Behaviour Management Problems in English Lessons in Form 5” was designed to study the impact behaviour management has on teaching/learning process and what a beginning teacher should take into account to achieve an effective teaching/learning process in lower secondary school. The research design is an action research. The students involved were English language learners of Form 5. The action research was held in X Elementary School and it lasted for 3.5 months, from September 2nd, 2011 till December 16th, 2011. The author of the Diploma Paper held an observation diary in which the reflections were written after each lesson with the problem situations that occurred during the lesson and her solutions. Later the teachers` actions were analysed by researching different behaviour management theories and the best solution to the misbehaviour problems were seeked. The author has found that students have four goals of misbehaving according to the theory of Rudolfs Dreikurs et al. (1991; 1998). These goals are attention, power, revenge seeking behaviours and avoidance-of-failure behaviour. To maintain order in the classroom a teacher should take into account these goals and minimize them with appropriate strategies as described in Linda Albert`s (1989) cooperative discipline theory in order to gain effective teaching/learning process. The author has found the used behaviour management strategies effective and improved the students behaviour in English lessons. It is proved in the research by analysing the collected data with a mathematical statistical method. Also the research has proved that fewer arguments arise in the classroom if the teacher is calm and resistant and the students behave better if they know what is expected from them. Another achievement is for the author herself, she became more effective examining and assessing her own work and later considering ways of working differently to expand upon her existing knowledge. The research will serve as a base for the beginning teacher’s future studies and work in maintaining order to achieve an effective teaching/learning process in the classroom.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolotāja-iesācēja metodes uzvedības problēmu risināšanā angļu valodas stundās 5. klasēen_US
dc.title.alternativeBeginning Teacher Strategies to Deal with Behaviour Management Problems in English Lessons in Form 5en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record