Stratēģijas skolēnu līdzdalības veicināšanai angļu klubā
Autor
Vasiļenoka, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis ir izpētīt stratēģijas skolēnu līdzdalības veicināšanai Angļu Klubā, kurš tika organizēts vidusskolā un pamatskolā. Tā kā līdzdalība Angļu Klubā nav obligāta, un skolēniem trūkst motivācijas mācīties patstāvīgi, apmeklējot šo klubu, šajā darbā tiek minētas un ierosinātas stratēģijas skolēnu līdzdalības veicināšanai.
Pētījums sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā ir aprakstītas trīs svarīgākās stratēģijas. Otrā daļa aplūko šo stratēģiju efektivitāti. Tās ir reklāmas stratēģijas, valodas līmeņa un mijiedarbības ar angļu valodas stundām apsvēruma stratēģija, vecuma iezīmju apsvēruma stratēģija, reālās dzīves pieredzes stratēģija.
Gadījuma izpēte ir izvēlētā pētnieciskā metode, lai pārbaudītu iepriekš minēto stratēģiju efektivitāti. Intervija, anketēšana, žurnāla pieraksti un diskusijas pieraksti ir izvēlētās datu vākšanas metodes.
Gadījuma izpētes veikšanai vidusskolā tika organizēts Angļu Klubs, kura darbības laikā tika izmēģinātas šīs stratēģijas.
Rezultāti apstiprina izvēlēto stratēģiju efektivitāti. Darbā tiek aprakstīts un izanalizēts līdzdalības veicināšanas process; pētīts tā progress. Tiek analizēti arī Angļu Kluba organizācijas pamatprincipi un pozitīvās atmosfēras veidošanas ierosinājumi Angļu Kluba veiksmīgam darbam.
Šis darbs var būt noderīgs, organizējot un vadot Angļu Klubu vai jebkuru valodas pulciņu vidusskolā. This Paper is written in order to find out the strategies for increasing students’ participation in English Club organized in Secondary School. The participation in English Club is not mandatory and students lack the motivation to learn autonomously attending this club. This Paper suggests strategies to increase students’ participation in English Club.
The research consists of two parts. In the first part, the most important strategies are identified. The second part of the research deals with the effectiveness of the identified strategies. Those strategies are advertising strategies, the strategy of consideration of language level and interaction with the English lessons, the strategy of consideration of age features and the strategy of real-life experience.
Case study is chosen as the method of research as it is important to check the effectiveness of the above mentioned strategies for the research. Interview, questionnaire, register notes and discussion notes are the data collection methods.
For conducting the case study English Club was organized in Secondary School and the chosen strategies were implemented during its work.
As the result, the effectiveness of the chosen strategies is confirmed. Furthermore, the progress of increasing students’ participation in English Club is described and analysed. Also the organisation principles and suggestions for creating positive environment for successful work in English Club are analysed.
This Paper could be useful for organisation and management of English Club or any language hobby group in Secondary School.