Show simple item record

dc.contributor.advisorRaščevska, Malgožataen_US
dc.contributor.authorVītols, Mārtiņšen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:53Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:53Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22732en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11174
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis noskaidrot, vai mūzika nozīmīgi ietekmē cilvēku uzmanību. Pētījuma hipotēze: Pildot sadalītās uzmanības uzdevumu, pašizvēlētas mūzikas ietekmes gadījumā sadalītās uzmanības mērījumi būs augstāki nekā klusuma situācijā vai klausoties visiem vienādu eksperimentālu mūziku. Tika veikts eksperiments ar iekš grupu dizaina shēmu, lai pārbaudītu mūzikas ietekmi uz sadalīto uzmanību. Eksperimenta dalībniekiem, atrodoties datoru telpā, bija jāaizpilda sadalītās uzmanības uzdevumus, uzdevums tika pildīts ar datora peles palīdzību, mūzika tika atskaņota datora austiņās, katram dalībniekam bija savas austiņas. Dalībnieki aizpildīja eksperimenta anketu, raksturojot tajā savas izjūtas un emocijas uzdevuma izpildes laikā. Sadalītās uzmanības uzdevumus ir iegūts no interneta vietnes- http://www.sharpbrains.com . Pētījuma dalībnieki bija Latvijas Universitātes, Psiholoģijas, pedagoģijas un mākslas fakultātes studenti vecuma grupā no 18-26 gadiem, 60 (N=60) dalībnieki, 22 vīrieši un 38 sievietes. Pētījuma hipotēze netika apstiprināta. Starp mūzikas mērījumu situācijām tika novērota ciešāka sakarība nekā starp mūzikas un klusuma situāciju, tādējādi novērojot mūzikas netiešo ietekmi. Pētāmās izlases gadījumā ne emociju raksturojums attiecībā uz mūziku, ne tempa raksturojums neveidoja statistiski nozīmīgu saistību ar sadalītās uzmanības mērījumiem. Sadalītās uzmanības uzdevuma izpildes laiks, bija samērā īss, tādēļ mūzikas ietekme darbojās neilgu laiku, tādējādi iespējams neparādījās tas kā mūzika spēj nogurdināt. Bakalaura darbā gūtās atziņas noderīgi būtu ņemt vērā veicot līdzīga veida eksperimentus. Atslēgas vārdi: sadalītā uzmanība, mūzikas ietekme, mūzikas klausīšanās, pašizvēlēta mūzikaen_US
dc.description.abstractThe aim of the bachelor paper is to clarify music impact on people's attention. Research hypothesis: filling divided attention tasks, in case of self-selected music measurements will be better than in case of silence or listening to all the same experimental music. Experiment was performed with intra-group design to test the effect of music on divided attention. Study participants, filled divided attention tasks in a computer room, the task was executed by a computer mouse, the music was played on a computer headset, and each participant had their own headphones. Participants completed a questionnaire describing their feelings and emotions by reference to divided attention task. Divided attention tasks is obtained from the web-site http://www.sharpbrains.com. Study participants were Latvian University, Psychology, Education and the Faculty of Arts students in the age group 18-26 years, 60 (n = 60) participants, 22 men and 38 women. The study hypothesis was not confirmed. Among the measurement, musical situations were observed closer relationship than, music and silence situation, thereby observing the indirect effects of music. Investigating the sample showed that, not emotional description of the music, not the characterization of pace did not form a statistically significant relationship with the divided attention measurement. Divided attention task execution time was relatively short, so the effect of music worked for a short time, so it probably did not show how music is able to run down. It would be useful to take into consideration these acknowledgements when similar experiments are made. Keywords: divided attention, music effects, listening to music, self-selected musicen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleMūzikas ietekme uz sadalīto uzmanībuen_US
dc.title.alternativeInfluence of music on divided attentionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record