Vērtēšana studentu angļu valodas kompetences uzlabošanai profesionālajā izglītībā
Author
Uļjaņonoka, Lada
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Vērtēšana ir mācību procesa būtiska daļa, jo tā izlemj, vai izglītības mērķi tiek sasniegti.
Vērtēšana ietekmē mācību vajadzības un mācību programmas. Skolēnu akadēmisko sasniegumu vērtēšana svešvalodā ievieš svarīgas problēmas izglītības pētniecībā un izglītības praksē. Lai gan šie uzdevumi drīzāk skar skolēnu zināšanas svešvalodā, problēma ir daudz sarežģītāka, jo īpaši attiecībā uz kopīgo vērtēšanu, kas ir paredzēta skolas atbildībai par to, ko skolēni zina un var darīt, pamatojoties uz to darbības vērtēšanas.Problēma, pētīta šajā darbā, ir saistīta ar objektīvu studentu sasniegumu vērtēšanu izglītības procesā. Šajā pārmaiņu laikā ir piedāvāti daudzi risinājumi problēmas atrisināšanai.
Šī darba mērķis ir pielietot tādu vērtēšanu, kura spētu uzlabot studentu angļu valodas kompetenci profesionālajā izglītībā.
Šis pētījums ir balstīts uz teorijas pārskata un izpētes analīzes. Lai saņemtu visticamākos rezultātus, darba autore izmanto tādas datu vākšanas metodes kā: pedagoģisko novērošanu, skolotāju un skolēnu ankešu analīze, noslēguma pārbaudes darba statistiskā analīze. Pētījums tika veikts Rīgas Buvniecības vidusskolā.Kopējais audzēkņu skaits ir 30.
Darbs sastāv no ievada, četrām daļām, secinājumiem un 6 pielikumiem.
Atslēgvārdi:
Novērtējums, profesionālā izglītība, angļu valodas kompetence, mācību process. Assessment is an essential part of instruction because it decides whether the goals of education are being met. Assessment influences decisions about grades, instructional needs, and curriculum. Assessment of learners’ academic achievement in a second language introduces important challenges to the educational research and educational practice. Although these challenges rather concern learners’ familiarity with a second language, the challenges are more complex, particularly in the contexts of great assessments that are intended to hold schools accountable for what students know and can do on the basis of their performance on assessments. The problem studied in the Paper is related to reliable, valid, and objective assessment of students’ achievement in the process of education. In the time of changes there are a lot of solutions offered to deal with this problem.
The aim of the present Diploma Paper is to explore and define the best assessment methods to improve students' English competence in vocational education.
The present research is based on the review of theory and the analysis of the case study. To receive the most reliable results, the author of the Paper used such data collection methods as: observation, the analysis of the teachers’ and students’ questionnaires and the final test analysis using methods of statistical analysis. The case study was conducted in Riga Construction vocational school. The overall number of the learners is 30.
The Paper consists of an introduction, four parts, conclusion and 6 appendixes.
Keywords:
Assessment, Vocational Education, English Competence, Learning Process.