Show simple item record

dc.contributor.advisorAusekle, Dagmāraen_US
dc.contributor.authorJurševska, Elīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:54Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:54Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other23604en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11183
dc.description.abstractDiplomdarbā „Eksistenciāli nozīmīgu problēmu atklāsme Mārtiņa Zīverta dramaturģijas apguves stundās 10. klasē” pētīta problēma, kā rosināt skolēnu interesi iedziļināties un atklāt literāra darba būtību, veicinot identitātes meklējumu procesus. Darba mērķis bija veidot metodiskās sistēmas variantu, kas sekmētu eksistenciāli nozīmīgu problēmu atklāsmi skolēnu interesi saistošās literatūras mācībās. Diplomdarba teorētiskajā daļā sniegts ieskats M. Zīverta dzīves gājumā un daiļradē, kā arī apzināta un izvērtēta teorētiskā literatūra par mācību metodēm un metodiskajiem paņēmieniem, daiļdarba interpretācijas eksistenciālo pieeju. Pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā tika veikta skolēnu anketēšana, lai noskaidrotu intereses un attieksmi pret mācīšanos. Iegūtie dati tika analizēti, lai veidotu mācību saturu, izvēlētos skolēnu vajadzībām, interesēm atbilstošākās mācību metodes un metodiskos paņēmienus. Darbā sniegti 8 stundu norises apraksti, skolotājas un skolēnu sadarbības izvērtējums. Diplomdarbam veidots pielikums, kas ietver anketu, stundu plānus, skolotājas sagatavotos materiālus, skolēnu darbu paraugus un vērtējumu tēmas apguves beigās. Atslēgvārdi: Zīverta dramaturģija, eksistenciālas problēmas, daiļdarba interpretācija, identitātes meklējumi, mācību metodes.en_US
dc.description.abstractThe present bachelor’s paper „Revelation of vital existential issues styding Mārtiņš Zīverts’ drama in Class 10 literature lessons” studies the problem of how to make the pupils reveal the essence of a literary work facilitating the identity searching processes. The objective of the paper is to form a method system for enhancing the revelation of vital existential issues in literature lessons. The theoretical part deals with M. Zīverts’ lifestory and his literary legacy, as well as concentrates on teaching methods and devices including existential approach of an interpretation of a literary work. During the pedagogical experiment the pupils were questioned in order to find out their interests and motivation. The obtained data were analysed to form the teaching contents and to choose the most appropriate theaching methods and devices. The paper includes 8 descriptions of lessons, evaluation of cooperation between the teacher and the pupils. The supplement contains a questionaire, lesson plans and materials, samples of the pupils works and their assessment. Key words: Zīverts’ plays, existential issues, interpretation of a literary work, searching for identity, teaching methods.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleEksistenciāli nozīmīgu problēmu atklāsme Mārtiņa Zīverta dramaturģijas apguves stundās 10. klasēen_US
dc.title.alternativeRevelation of vital existential issues styding Mārtiņš Zīverts’ drama in Class 10 literature lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record