Show simple item record

dc.contributor.advisorZaiceva, Ārijaen_US
dc.contributor.authorRābante, Māraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:54Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:54Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other23738en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11186
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir izveidot teorētiski pamatotu kritiskās domāšanas metodiskās sistēmas variantu vispārīgo valodniecības jautājumu apguvei vidusskolas 10. klasē un aprobēt to pedagoģiskajā procesā. KD veicina aktīvu, radošu izziņas procesu, kas piemērots mūsdienu jaunietim. Tika noskaidrots, ka kritiskās domāšanas metodes un metodiskie paņēmieni ir piemēroti mūsdienu skolēniem. Kritiskās domāšanas sistēmai ir trīsfāžu modelis, kurā tiek saistīta iepriekšējā pieredze ar jauno informāciju. Kombinējot KD metodes, iespējams labāk apgūt tematu. Pētījumā tika secināts, ka, izmantojot KD metodes, vispārīgos valodniecības jautājumu apguve kļūst saistoša 10. klases skolēniem. Jaunieši izrādīja lielāku aktivitāti mācībās, veidojās savstarpēja uzticība. Tika pilnveidotas skolēnu attieksmju sistēma. Vidusskolēni radoši risināja jautājumus par vispārīgajiem valodniecības jautājumiem, izvirzot vienai problēmai vairākus risinājumus. Atslēgvārdi: Kritiskā domāšana, sistēma, trīsfāžu modelis.en_US
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to provide a theoretically substantiated version of a methodological system for critical thinking in learning general linguistic issues at the tenth grade and to approbate it to the pedagogical process. Critical thinking promotes active and creative learning process that is suitable for the modern adolescent. This study shows that critical thinking methods are suitable for today's students. Critical thinking system is a three-phase model, combining previous experience with the new information. The subject can be mastered better by linking the critical thinking methods techniques. This study concludes that by using critical thinking methods and methodological techniques, learning of general linguistic issues becomes more interesting for tenth grade students. Youngsters not only showed more activity in learning, but also created mutual trust in the classroom. Keywords: critical thinking, a system, three-phase model.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKritiskās domāšanas attīstīšanas metodiskās sistēmas izmantojums vispārīgo valodniecības jautājumu apguvei 10. klasēen_US
dc.title.alternativeUse of a methodological system for critical thinking development in learning general linguistic issues at the tenth gradeen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record