Skolēnu viedokļa izteikšanas un argumentēšanas prasmes pilnveides iespējas 10.klasē latviešu valodas stundās mazākumtautību skolā.
Автор
Kamzola, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Papule, Evija
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā tiek teorētiski un praktiski analizētas komunikatīvās pieejas izmantošanas iespējas skolēnu viedokļa izteikšanas un argumentēšanas prasmes attīstībā. Darba aktualitāte balstās uz jaunu valodas situāciju, kas izveidojusies Latvijā, kad latviešu valodas mācīšana un mācīšanās kļuvusi par vienu no valsts sabiedrības integrācijas pamatiem, pietiekami nozīmīgu, lai par tās apguvi domātu kopīgi un strādātu vienoti. Mazākumtautību izglītības programmās skolēni apgūst latviešu valodu kā otro valodu, kas veicina integrēšanos Latvijas sabiedrībā. Diplomdarbu veido trīs daļas. Pirmā un otrā daļa veido teorētisko pamatu un tajās tiek veikta komunikatīvās kompetences, komunikatīvās pieejas, kā arī viedokļa izteikšanas un argumentēšanas prasmes teorētiskā analīze. Trešajā daļā tiek sniegts 10. klases skolēnu viedokļa izteikšanas un argumentēšanas prasmes raksturojums, kā arī aprakstīta autores veiktā izmēģinājumdarbība un pārbaudīta izvirzītā hipotēze. Veiktā teorētiskās literatūras analīze un praktiskais darbs parādīja, ka komunikatīvās pieejas izmantošana latviešu valodas stundās mazākumtautību skolās sekmē skolēnu viedokļa izteikšanas un argumentēšanas prasmes pilnveidošanos un veicina komunikatīvās kompetences veidošanos. The diploma work theoretically and practically analyses the possibility in the use of communicative approach in the development of pupils’ opinion and argumentation expression skills. The actuality of the diploma work is based on a new situation emerged in Latvia when studying and teaching in Latvian language has become one of the state’s society’s integration basis, important enough to be thought and worked on all together in order to comprehend it. In the minority educational curriculum pupils master Latvian language as the second language as a result this kind of education is stimulating integration in the Latvian society.
The diploma work consists of three parts. The first and the second part include theoretical support also communicative competences and approaches as well as a theoretical analysis of opinion and argumentation expression skills. The third part compiles information of 10th form pupils’ opinion and argumentation expression skills in addition to the experiments carried out by the author in order to prove advanced hypothesis.
The analysis of theoretical literature and the practical work asserted that the communicative approach in the Latvian language classes in the minority schools benefits pupils’ opinion and argumentation skills expression moreover stimulates development of competency.