Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorLeitāne, Dinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:58Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:58Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other25652en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11219
dc.description.abstractLatvijā humors pedagoģijas kontektā nav ticis pietiekami izpētīts, vēl jo mazāk tas ir aplūkots valodas mācīšanas procesā. Tas bija pietiekošs iemesls autorei, lai veiktu izpēti Latvijas skolā. Šajā diplomdarbā tiek aplūkots humors kā efektīvs angļu valodas apguves un mācīšanas līdzeklis, tā pat arī veids kā radīt pozitīvu gaisotni stundās, tādejādi samazinot skolēnu stresu. Darbs sniedz informāciju par humora lomu dzīvē un tā ietekmi uz cilvēkiem. Humors tiek aplūkots pedagoģijas kontekstā, vadoties pēc pēc sekojošiem punktiem: priekšrocības un mīnusi tā izmantošanā, kāds ir piemērots un nepiemērots humora pielietojums; sniedz ieteikumus un piemērus skolotājiem humora pielietošanā, meklē sakarības starp mācīšanās vidi, kādā tiek mācīta svešvaloda un stresu. Tiek aplūkots arī jautājums, kā humors spēj samazināt stresu angļu valodas apguvē. Diplomdarba mērķis ir apzināt, kā humors var tikt efektīvi pielietots svešvalodas nodarbībās, radot mācīšanās procesam daudz piemērotāku vidi. Lai sasniegtu iepriekš minēto mērķi, tika studēta tēmai atbilstoša metodiskā literatūra un veikta gadījuma izpēte. 31 skolēns tika aptaujāts pirms angļu valodas stundām, kurās kā valodas mācīšanas un mācīšanās līdzekli tika izmantots humors. Skolēniem tika lūgts atzīmēt, kādas stresa situācijas viņiem ir skolā un angļu valodas stundās. Lai izpētītu skolotāju attieksmi pret humoru stundās, kā arī viņu pieredzi tā pielietošanā, tika aptaujātas četras skolotājas. Lai izzinātu katra skolēna humora izjūtu un noskaņojuma saistību ar humoru, 31 skolēnam tika lūgts pierakstīt ar humoru saistītos atgadījumus angļu valodas stundas laikā un aprakstīt savu noskaņojumu pirms un pēc vadītās angļu valodas stundas. Pēc tam, kad bija piedalījušies angļu valodas stundās ar humoru saturošām aktivitātēm, skolēni pauda savu attieksmi par humora izmantošanu mācību procesā. Iegūtie rezultāti liecina, ka angļu valodas mācīšana un mācīšana, pielietojot nodarbībās humoru, ir iespējama un var būt pat efektīva, ja humors tiek izmantots atbilstoši. Pirmās anketas rezultāti parāda, ka skolēni ir pakļauti daudz dažādiem stresiem, otrās anketas rezultāti liecina, ka skolēniem pret humora izmantošanu mācību procesā ir pozitīva attieksme un ka humors stundu laikā palīdzēja mazināt stresu un veidoja pozitīvu gaisotni. Šis secinājums liecina, ka skolotājiem vajag būt aktīviem, radošiem un nebaidīties izmantot humoru valodas mācīšanas procesā.en_US
dc.description.abstractHumour in pedagogy has not been examined a lot in Latvia, humour in language teaching even less. That is why the author felt the need for exploring it in Latvian school. The Diploma Paper deals with the study of the effectiveness of humour on enhancing learning and teaching English language as well as creating positive atmosphere in the classroom thereby reducing students’ stress. It gives the information about the role of humour in life, its influences on people, different division as well as examines humour in pedagogical context, what the advantages and disadvantages of using it are, what proper and improper use of humour is, gives suggestions and techniques for teachers in using humour, discusses the connection between language learning atmosphere and stress and how humour can decrease stress in learning English. The aim of the Diploma Paper is to examine how humour can be an effective tool in creating a foreign language classroom environment more conducive to learning. In order to reach the aim mentioned above, methodological literature concerning the topic was studied and a case study was conducted. Before delivering the humour-based English lessons, 31 students were asked to note the stresses that they have at school and during English language studies. To investigate teachers’ attitude towards humour in the classroom and their experience in using it, four teachers were interviewed. To explore students’ humour and mood relations with humour, 31 students were asked to write down the humour incidents during one English lesson and to complete self-report mood measures before and after the English lesson. After participating in humour-based English classes, students expressed their attitude towards humour in the learning process. The obtained data affirmed that teaching and learning English with humour is possible and even serves as an effective tool if used appropriately. The results of the first questionnaire showed that the students are put under many stressors, the second questionnaire showed that students held positive attitude towards humour in the English study process and that the use of humour in the classroom was effective in reducing stress and creating a more positive classroom environment. This ascertains that teachers should be more active and creative, and not afraid of using humour in the language teaching process.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleHumors kā valodas mācīšanas un mācīšanās līdzeklis angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeHumor as a Language Teaching and Learning Tool in English Classesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record