Show simple item record

dc.contributor.advisorRudzītis-Neimanis, Jānisen_US
dc.contributor.authorKviesīte, Agneseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:58Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:58Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other26152en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11225
dc.description.abstractDiplomdarba temats – „Vidusskolas skolēnu ievirze E.Ādamsona daiļrades mākslinieciskās izziņas procesā”. Centrālā problēma - kā literatūras stundās iesaistīt vidusskolas skolēnus E.Ādamsona daiļrades vērtīborientējošas izziņas procesā. Mērķis – izveidot metodiskās sistēmas variantu, kas sekmē izvirzītās pētīšanas problēmas produktīvu risinājumu. Diplomdarbam ir ievads un trīs nodaļas. 1.nodaļā, apzinot teorētisko literatūru, pamatota autores medodiskā iecere. 2. nodaļā sniegts 11.klases kolektīva raksturojums, iecerēti mācību izmēģinājumi, kā arī raksturoti sagatavotie mācību materiāli. 3.nodaļā izklāstīta E.Ādamsona daiļdarbu apguves norise literatūras stundās. Par noderīgiem apguves līdzekļiem atzītas kompleksi izmantojamas mācību formas un metodes: problēmisku un vērtīborientējošu uzdevumu risināšana, diskusija, prāta vētra, esejiska tipa rakstu darbi, teksta lasīšana ar attiecīgu emocionālo noskaņu, domu apmaiņa u.c.. Par galveno sadarbības rezultātu uzskatīts tas, ka skolēniem radās ieinteresēta attieksme par E.Ādamsona personību, prozu un dzeju un lielākā daļa no viņiem meklējumdarbībā nonāca pie atklājuma paši sev. Atslēgas vārdi: E.Ādamsons, mākslinieciskā izziņa, modernisms, vērtīborientācija, problēmiskums, intuīcija.en_US
dc.description.abstractTheme of the present Diploma Work – „Secondary school learner’s set during E.Adamson’s works cognition process”. Central problem of the Diploma Work – how to involve secondary school learners in E.Adamson’s artistic works value orientation cognition process during literature lessons. Aim of the present Work is to create version of the methodical system which facilitate efficient solution of the set investigation problem. Diploma work has introduction and three chapters. In the first chapter, during investigation of the theoretical literature, methodical conception of the author is based. In the second chapter characteristic of 11th class collective is given, educational tests set out, as well as characteristics of prepared learning material are given. In the third chapter acquisition performance of E.Adamson’s works on literature lessons is analyzed. As useful acquisition aids are acknowledged use complex learning forms and methods: solution of the problematic and value orientated tasks, discussions, brain storms, writing of the essay type works, reading of the texts with relevant emotional mood, exchange of ideas, etc. As main result of cooperation is considered creation of learners interest towards A.Adamson’s personality, prose and poetry and main part of learners during searching activities came to discovery for themselves. Key words: E.Adamsons, artistic cognition, modernism, value orientation, problematic questions, intuition.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVidusskolas skolēnu ievirze E.Ādamsona mākslinieciskās izziņas procesā.en_US
dc.title.alternativeSecondary school learner's set during E.Adamson's works cognition process.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record