• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību tēmas "Indijas tradicionālā kultūra" apguve kultūras vēstures stundās

Thumbnail
View/Open
299-26250-Ilze_Valujeva_SkMa030001.pdf (15.39Mb)
Author
Valujeva, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Melnbārde, Helga Ingeborga
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā – „Mācību tēmas „Indijas tradicionālā kultūra” apguve kultūras vēstures stundās” tiek atspoguļota mācību metožu klasifikācija, skaidrojums un izvēles priekšnoteikumi saistībā ar pētāmo problēmu. Darba autore uzsver nepieciešamību ievērot dažādus faktorus un ieteikumus, izvēloties mācību metodes un sastādot mācību saturu. Diplomdarba mērķis ir izpētīt ar apskatāmo tēmu saistīto literatūru un avotus, atklāt un aprakstīt Indijas kultūras īpatnības, izvēlēties atbilstošas mācību metodes un izveidot uzdevumu kopu, kas būtu atbilstošs skolēnu vecumposmam un spēju līmenim. Darba aprobācijas gaitā iegūtie rezultāti liecina par to, ka kultūras vēstures stundās skolotājam ir iespēja eksperimentēt dažādu mācību metožu ietvaros, stundas veidot maksimāli radošas un interesantas. Atslēgvārdi: Indija, kultūras vēsture, mācību metodes.
 
In graduation work „Aquisition of theme „Traditional culture of India” at history of culture lessons” is reflexed classification, explanation and precondition connected with studying problem in teaching methods. Author of this work highlights the necessity to notice different factors and advices choosing teaching methods and composing instructional content. The goal of graduation work is to see over themes literature and sources, discover and describe culture individualities of India, choose appropriate teaching methods and make exercises that are suitable for student age and their ability level. work approbiration achieved results show that in history of culture lessons teacher is able to experiment within different taching method frameworks, make lessons to the utmost interesnting and creative. Key words: India, history of culture, teaching methods.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11235
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV