• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uz žurnālu rakstiem balstīti komunikatīvie angļu valodas uzdevumi vidusskolēniem

Thumbnail
View/Open
299-26676-Romans_Sapezinskis_SkAn_040042.pdf (454.2Kb)
Author
Sapežinskis, Romans
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rihtere-Zunte, Elīna
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir "Komunikatīvie uzdevumi, kas balstīti uz žurnālu rakstiem vidusskolas skolēniem". Darba autors ieskātās teoretiskajā literatūrā par komunikatīvo pieeju, vidusskolas skolnieku raksturojumu, un informāciju par lomu spēlēm un diskussijam. Praktiskajā daļā, darba autors analīze skolēnu interviju rezultātus un noverošanas kritērijas, kuri bija izveidoti, lai novērot skolēnus komunikācijas laikā. Darbs sastāv no 65 lapam, kuri ir sadalīti uz ievādu, piecam nodaļam, septiņam apakšnodaļam, secinājumiem, tēzem un izmantotas literatūras sarakstu ar divu veidu resursiem, un astoņam pielikumiem. Atslēgvārdi: vidusskolas skolnieki, komunikatīva pieeja, lomu spēlēs un diskussijas, komunikacijas uzdevumi.
 
The theme of the Diploma Paper is „Communication Activities Based on Articles from Magazines for Secondary School Learners”. The author of the Diploma Paper studies the theoretical literature about the Communicative Approach, secondary school learners characteristics, and information about role plays and discussions. In the practical part, the author of the Paper analyzes the results of the interview for learners, and observation criteria, which were developed to observe students during communication. The Paper consists of 65 pages, which are divided into introduction, five chapters, seven sub-chapters, conclusion, theses, and the list of used literature with two kinds of sources and eight appendicies. Key words: secondary school learners, communicative approach, role plays and discussions, communicative activities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11248
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV