Mācību darba specifika bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem jaunākajā skolas vecumā latviešu valodas stundās
Author
Silaraupe, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Gitas Silaraupes pētījumā tiek analizētas mācību metodes, to piemērotība, efektivitāte jaunākās skolas vecuma bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem Rīgas X speciālajā internātskolā latviešu valodas stundās..
Pētījuma teorētiskajā daļā, pamatojoties uz A. Bakas, K. Grunevalda, I. Beļicka, H. Gurjona, S. Liepiņas, S. Miezītes, M. Seiles, K. Smita, L. Strika, E. Taivāna, S. Tūbeles, A. Šteinbergas, L. Vigotska, D. Isajeva, А. Katajeva, M. Montesori un vēl citu darbā pieminēto autoru teorijām un atziņām, autore analizē garīgās attīstības traucējumu cēloņus, līmeņus, sabiedrības attieksmi pret bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, integrēšanos sabiedrībā, mācību darba specifiku un speciālajām skolām.
Pētījuma empīriskajā daļā autore analizē izvēlētās mācību metodes izmantošanas iespējas bērnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem mācību darbā latviešu valodas stundās.
Atslēgas vārdi: garīgās attīstības traucējumi, speciālās skolas, speciālais pedagogs, mācību darbs, audzināšanas darbs, integrēšanās. Gitas Silarupes basic research is based on analysing Rigas X special boarding – school educational model, it adaptional efficiency for minor age school children with light mental disorders.
In the theoretical part of the research, based on the theory of A. Baka, K. Grunevald, I. Beickis, H. Gurjons, S. Liepina, S. Miezite, M. Seile, K. Smit, L. Strika, E. Teivan, S. Tubele, A. Steinberg, L. Vigotsky, D. Isaev, А. Kataev, M. Montesory and other mentioned authors theories and conclusions, analysing menthal disorder whys and wherefores, it levels, public attitude against mentally disordered children, their adaptation in society and teaching process specific features and the special schools itself.
Author’s research thumb rule part deals with the possibilities to use particular method for children in Latvian language classes.
The author of research uses the latest method of the research- test of Cronbach’s Alpha.
Key words: mental disorders, special schools, special teachers, educational work, integration.