• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību tēmas "Filcēšana" apguve 7. klasē mājturības un tehnoloģiju stundās

Thumbnail
View/Open
299-27007-Jelena_Mihelsone_SkMa040009.pdf (17.39Mb)
Author
Miheļsone, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs „Mācību tēmas „Filcēšana” apguve 7. klasē mājturībā un tehnoloģijās” sastāv no 4 nodaļām: 1. nodaļā autore apraksta pusaudžu īpatnību raksturojumu, mācību satura atlases elementus un analizē mājturības un tehnoloģijas mācību satura reglamentējošus dokumentus; 2. nodaļā autore raksta par filcēšanas vēsturisko attīstību un tehniku, par kompozīcijas izveidi un Ziemassvētku tradīcijām; 3. nodaļā apskatāms autores izveidotais tematiskais plāns, pieeja skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanai, nepieciešamās izmaksas filcējot un uzskates līdzekļi, kuri izmantoti mācību stundās; 4. nodaļā autore raksta par tematiskā plāna aprobāciju Rīgas Zolitūdes ģimnāzijā un par skolēnu un skolotājas aptaujas rezultātiem. Atslēgas vārdi: mājturība un tehnoloģijas, filcēšana, mācību saturs.
 
The Diploma Paper “Acquisition of Teaching Theme “Feltmaking” in Form 7 in Home Economics and Technology Classes” consists of 4 chapters: in the First chapter the author describes teenagers’ characteristic features, selection elements of the syllabus and analyzes regulation documents of the handicraft and technology’s syllabus; in the Second chapter the author writes about historical development and technique of feltmaking, about formation of composition and about Christmas traditions; the thematic plan, created by the author, approach to assessment of pupils’ learning achievements, necessary payments when felting, demonstrating means that will be used in teaching lessons - are being discussed in the Third chapter; in the Forth chapter the author writes about approbation of thematic plan in Riga Zolitude’s Gymnasium and about pupils’ and teachers’ inquiry results. Key words: Home Economics and Technologies, feltmaking, syllabus.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11254
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV