Mācību tēmas "Filcēšana" apguve 7. klasē mājturības un tehnoloģiju stundās
Автор
Miheļsone, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs „Mācību tēmas „Filcēšana” apguve 7. klasē mājturībā un tehnoloģijās” sastāv no 4 nodaļām: 1. nodaļā autore apraksta pusaudžu īpatnību raksturojumu, mācību satura atlases elementus un analizē mājturības un tehnoloģijas mācību satura reglamentējošus dokumentus; 2. nodaļā autore raksta par filcēšanas vēsturisko attīstību un tehniku, par kompozīcijas izveidi un Ziemassvētku tradīcijām; 3. nodaļā apskatāms autores izveidotais tematiskais plāns, pieeja skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanai, nepieciešamās izmaksas filcējot un uzskates līdzekļi, kuri izmantoti mācību stundās; 4. nodaļā autore raksta par tematiskā plāna aprobāciju Rīgas Zolitūdes ģimnāzijā un par skolēnu un skolotājas aptaujas rezultātiem.
Atslēgas vārdi: mājturība un tehnoloģijas, filcēšana, mācību saturs. The Diploma Paper “Acquisition of Teaching Theme “Feltmaking” in Form 7 in Home Economics and Technology Classes” consists of 4 chapters: in the First chapter the author describes teenagers’ characteristic features, selection elements of the syllabus and analyzes regulation documents of the handicraft and technology’s syllabus; in the Second chapter the author writes about historical development and technique of feltmaking, about formation of composition and about Christmas traditions; the thematic plan, created by the author, approach to assessment of pupils’ learning achievements, necessary payments when felting, demonstrating means that will be used in teaching lessons - are being discussed in the Third chapter; in the Forth chapter the author writes about approbation of thematic plan in Riga Zolitude’s Gymnasium and about pupils’ and teachers’ inquiry results.
Key words: Home Economics and Technologies, feltmaking, syllabus.