Jauniešuu vērtīborientācijas veidošanās klases stundās vakara vidusskolā
Author
Ševele, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Jauniešu vērtīborientācijas veidošanās klases stundās vakara vidusskolā” mērķis: teorētiski analizēt vērtīborientācijas būtību un praktiski noteikt klases stundu iespējas jauniešu vērtīborientācijas veidošanās procesā. Pētījumā teorētiski analizēta vērtīborientācijas veidošanās audzināšanas procesā, raksturota klases stunda un pamatizglītības neklātienes programmas mērķis, uzdevumi, saturs, klases audzinātāja darbības specifika. Praktiskajā daļā izveidots pedagoģiskā pētījuma plāns, analizēti pētījumā iegūtie rezultāti un izstrādāti ieteikumi klases audzinātājiem jauniešu vērtīborientācijas veidošanās procesa veicināšanai. Skolēnu vērtīborientāciju veicina sistemātisks skolēnu klases stundu apmeklējums, ja ievēro jauniešu vecumposma īpatnības, attiecībās ar skolotāju audzēkņi iepazīst savstarpējās uzticēšanās nozīmīgumu. The aim of the master work is to analyze the essence of values orientation and to define practical possibilities of classes for young people in values orientation forming process. In the research work the formation of values orientation in upbringing process has been analyzed theoretically, a class hour and the aim, tasks and contence of the, programme of night department have been characterized, including the specific features of activities of a class mistress. In a practical part of the research work a plan of pedagogical investigation has been made, the obtained results of the research work have been analyzed and the recommendations for class mistresses/masters have been created in order to facilitate the formation process of values orientation for young people.