Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ievaen_US
dc.contributor.authorKondriča, Baibaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:04Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:04Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other27221en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11264
dc.description.abstractBaiba Kondriča. Tēma „1. klases skolēnu zināšanu un prasmju par mutes higiēnu apguves veicināšana sociālo zinību stundās.” Bakalaura darbs . - Rīga: LU PPF., 2009. - 75 lpp; 5att.; 1 tabula; 10 grafiki; 6 pielikumi, bibliogrāfijā 46 nosaukumi. Bakalaura darbam ir teorētisks un praktisks raksturs. Lai izprastu mutes higiēnas apguves mācību satura veicināšanas iespējas sociālo zinību stundās, bakalaura darbā tika pētīts mācību saturs, tā vieta un nozīme mācību procesā, satura atlasīšanas un izveidošanas principi un kritēriji. Lai izvērtētu mutes higiēnas lomu sociālo zinību mācību saturā, bakalaura darbā tiek pētītas un analizētas veselības izglītības satura attīstības izmaiņas, mācību saturu reglamentējošie dokumenti. Bakalaura darbā sniegta arī autores pieredze mācību satura izveidošanā, kā arī tiek apkopoti skolotāju un skolēnu anketu rezultāti. Bakalaura darba praktiskajā daļā autore izstrādājusi programmu „Mutes dobuma higiēnas programma 1. klasei.”en_US
dc.description.abstractThe author: Baiba Kondriča. The theme: “First Great Pupils To Acquire Knowledge and Skills on Oral Hygiene in Social Studies”. Bachelor’s paper. – University of Latvia, Faculty of Education and Psychology, Riga, 2009. – 75 pages, 5 pictures, 1 table, 10 graph, 6 annexes, 46 bibliography sources. The present Bachelor’s paper is of theoretical and practical nature. To understand the possibilities of oral hygiene subject syllabus integration in social studies in the First Great in primary school, the Bachelor’s paper examines the syllabus, its place and significance in the learning process, the principles and criteria selecting and forming the syllabus, the notion and importance of integration in the learning process. To evaluate the role of oral hygiene in the syllabus, the Bachelor’s paper examines and analyses the changes of the health studies content and documents regulating the syllabus. The Bachelor’s paper presents the author’s experience in forming the syllabus, as well as summarizes experts’ assessment about oral hygiene syllabus for Year 1 at primary school. In the practical part of the Bachelor’s paper the author has worked out “Oral hygiene syllabus for Year 1 in primary school”.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.title1.klases skolēnu zināšanu un prasmju par mutes higiēnas apguves veicināšana sociālo zinību stundāsen_US
dc.title.alternativePromoting the acquisition of knowledge and skills of Grade 1 pupils about the mouth hygiene in social studies lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record