Show simple item record

dc.contributor.advisorSkara-Mincāne, Ritaen_US
dc.contributor.authorMatulēviča, Lieneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:04Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:04Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other27359en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11267
dc.description.abstractDiplomdarbs “Formatīvās vērtēšanas paņēmieni skolēnu pašvērtējuma celšanā 10. klasē angļu valodas stundās” aplūko tādu problēmu kā skolēnu zemais pašvērtējums angļu valodas mācīšanās ietvaros. Pašvērtējums ir viens no faktoriem kas nosaka, vai students angļu valodas mācībās ir sekmīgs, tādēļ svarīgi skolēnā veidot pozitīvu pašvērtējumu. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kā izmantot formatīvās vērtēšanas paņēmienus, lai paaugstinātu skolēnu pašvērtējumu. Lai sasniegtu mērķi, kā pētījuma metode tika izmantots atsevišķa gadījuma pētījums. Tas tika veikts vienā no Rīgas vidusskolām 10. klasē ar 16 skolēniem no 16.februāra līdz 2.aprīlim. Lai noskaidrotu profesionāles viedokli par skolēnu pašvērtējumu mācīšanās kontekstā un vai formatīvās vērtēšanas veidi var tikt pielietoti, lai paaugstinātu skolēnu pašvērtējumu, tika intervēta skolas psiholoģe. Nākamais pētījuma solis bija anketas izdalīšana desmit 10.klases skolotājiem, lai uzzinātu, kurus formatīvās vērtēšanas paņēmienus skolotāji lieto. Lai noskaidrotu skolēnu viedokli par formatīvās vērtēšanas paņēmieniem pirms to izmantošanas, skolēniem tika lūgts grupās izteikt savu attieksmi pret tiem un izteikt viedokli, kā šie paņēmieni var palīdzēt angļu valodas mācībās. Lai iegūtu datus, autore lūdza skolēniem veikt pierakstus par diskusiju. Vēlāk, lai noskaidrotu skolēnu pašvērtējuma līmeni, skolēniem bija jāaizpilda anketa. Nākamais pētījuma solis bija formatīvo vērtēšanas paņēmienu izmantošana angļu valodas stundās. Pēc formatīvās vērtēšanas izmantošanas skolēniem tika izdotas anketas, lai noskaidrotu, vai formatīvās vērtēšanas paņēmieni bija palīdzējuši uzlabot skolēnu pašvērtējumu. Tika atklāts, ka skolēnu skaits, kuriem bija pozitīvs pašvērtējums, tik pat kā neatšķīrās no to skolēnu skaita, kuru pašvērtējumu vajadzēja uzlabot. Pētījums atklāj, ka skolēnu pašvērtējumu var uzlabot ar tādu formatīvās vērtēšanas paņēmienu palīdzību kā atgriezeniskā saite, mutiska izjautāšana, mērķu uzstādīšana un vērtēšana pāros. To skolēnu skaits, kuru pašvērtējumam vajadzētu tikt uzlabotam, uzsver veselīga pašvērtējuma veidošanas nozīmīgumu skolēnā, jo tas ir noteicošais faktors viņu pārliecībai par savām spējām gūt sekmes mācībās un vēlāk dzīve.en_US
dc.description.abstractThe Diploma Paper “Formative Assessment Strategies in Raising Students’ Self-esteem in Form 10 at English Lessons” is concerned with the students who have low self-esteem in the context of language learning. Self-esteem is one of the factors which defines whether the student is successful in his studies; therefore, it is important to build positive self-esteem in students. The aim of the Diploma Paper is to find out how students’ self-esteem can be raised by formative assessment strategies. In order to reach the aim, the case study was used as the research method. It was carried out in one of Riga secondary schools in Form 10 with 16 students from February 16 till April 2. First, a school psychologist was interviewed to find out the professional’s point of view about students’ self-esteem in the context of learning and whether formative assessment strategies could be used to raise students’ self-esteem. The next step of the research was the distribution of a questionnaire to 10 teachers of Form 10 to learn which formative assessment strategies they used. In order to find out students’ opinion about formative assessment strategies before the implementation the students were asked in groups to express their attitude towards formative assessment strategies and their opinion how these strategies could help them in their English studies. To collect the data the author asked students to take notes on the discussion. Afterwards the students were asked to fill in the questionnaire to find out the level of students’ self-esteem. The next step of the research was the implementation of formative assessment strategies. After the implementation of formative assessment strategies students were given a questionnaire to find out whether formative assessment strategies can be used to raise students’ self-esteem. It was found out that the number of students who had positive self-esteem and the number of students who had self-esteem that should be improved differed slightly. The research reveals that students’ self-esteem can be raised with the help of such formative assessment strategies as feedback, oral questioning, target-setting, and peer assessment. The number of students whose self-esteem should be improved emphasises the importance of building healthy self-esteem in students, since it is a critical factor of their beliefs in their ability to succeed in studies and later in life.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleFormatīvās vērtēšanas paņēmieni skolēnu pašvērtējuma celšanā 10.klasē angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeFormative Assessment Strategies in Raising Students’ Self-Esteem in Form 10 at English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record