• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latviešu rakstu zīmju pielietojums tekstildekora izveidē 9. klases mājturības un tehnoloģiju stundās

Thumbnail
View/Open
299-27560-Inese_Viluma_SkMa040005_2009.pdf (7.311Mb)
Author
Viļuma, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Melnbārde, Helga Ingeborga
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt latviešu etnogrāfisko rakstu zīmju apguves iespējas, izstrādājot tekstildekoru 9. klases mājturības un tehnoloģiju stundās. Diplomdarba pirmajā nodaļā ir izpētīta un apkopota informācija par latviešu etnogrāfisko rakstu zīmēm, kā arī to interpretācija mākslas darbos. Otrajā nodaļā aplūkoti pedagoģiskie priekšnosacījumi mācību satura izstrādei. Trešajā nodaļā tiek izvirzīts mācību mērķis, uzdevumi un tiek veikta mācību satura izstrāde. Ceturtajā nodaļā ietverta aprobācijas gaita Ezerkrasta vidusskolas 9. klasē – rezultāti un secinājumi.
 
Objective of the diploma paper is to study learning possibilities of Latvian ethnographic ornamental signs in the lessons of household and technologies in the 9th grade by making textile decor. Information about Latvian ornamental signs as well as their appearance in artwork is investigated and summarized in the first chapter of the diploma paper. The second chapter contains pedagogic preconditions for the development of the educational content. In the third chapter, educational objectives are stated and educational content is developed. The fourth chapter contains details about approbation in the 9th grade of Ezerkrasta high-school – results and conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11269
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV