Iepazīšanās ar formu pārvērtībām Salvadora Dalī glezniecībā vizuālās mākslas stundās 7. klasē
Author
Ņikitina, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Autores diplomdarba tēma ir „Iepazīšanās ar formu pārvērtībām Salvadora Dalī glezniecībā vizuālās mākslas stundās 7. klasē.” Diplomdarbā tiek apskatīta forma, kā galvenais sirreālisma mākslas virziena izteiksmes līdzeklis divdimensiju darbos. Autore vēlas izpētīt formu pārvērtības S.Dalī glezniecībā un to izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās.
Diplomdarba teorētiskā daļa iedalīta trijās daļās, kurās autore izpēta sirreālisma virziena rašanās priekšnosacījumus, atklāj dažādus deformēšanas veidus, kurus izmantoja šī virziena pārstavji, izpēta spāņu mākslinieka S. Dalī glezniecību laika posmā no 1934. līdz 1939. gadam, un apskata pusaudžu vecumposma īpatnības.
Balstoties uz Vizuālās mākslas mācību programmu 1.-9. klasei, autore izstradāja uzdevumu kopu ar 4 uzdevumiem, kura tika aprobēta Rīgas 74. vidusskolas 7. klasē. Prakses rezultāti apkopoti diplomdarba ceturtajā nodaļā. Pielikumā ievietotas S.Dalī gleznu reprodukcijas, diplomdarba autores veidotie uzskates materiāli, skolēnu darbu reprodukcijas, uzdevumu kopas un vērtēšanas tabulas. The topic of the author’s graduation paper is “The familiarization with the form transformation in the paintings of Salvador Dali to the 7th grade visual art class students”. In this paper the form is viewed as the two dimensional works’ main means of expression. The author wishes to study the form transformation in the paintings of Salvador Dali and the possibilities to use it in the visual art lessons.
The theoretical part of the work is divided into three parts, where the author studies the precondition of the origin of surrealism, reveals the different ways of form deformation used by the representatives of this art movement, studies the paintings of the Spanish artist Salvador Dali in the period from 1934 to 1939 year, and examines the special features of adolescence.
Relying on the visual arts program grades 1 through 9, the author has developed a four part exercise set that has been administered to the 7th grade students of the Riga Secondary school Nr 74. The results of this practice are summarized in the fourth part of the paper. The reproductions of S. Dali paintings, visual materials developed by author, reproductions of students’ works, exercise set and evaluation tables can be found in the appendix.