Show simple item record

dc.contributor.advisorSkara-Mincāne, Ritaen_US
dc.contributor.authorOgurcova, Tatjanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:06Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:06Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other28159en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11280
dc.description.abstractDiplomdarba autores skolotājas darba pieredze rādīja, ka neveiksmes dzīvē bieži tiek pieredzētas pašvērtēšanas trūkuma dēļ. Tāpēc diplomdarba autore šo mācību gadu nolēma izpētīt, kāda veidā var attīstīt skolēnu pašvērtēšanas prasmes angļu valodas stundās. Viņai bija jāpierada, kā šāda veidā nodarbības būtiski uzlabo un veicina skolēnu angļu valodas prasmju attīstību. Tēma ir saistīta ar skolēnu aktīvu iesaistīšanu mācību darba pašvērtēšanā un tam ir sekojošs pamatojums. Pirmkārt, tradicionāli vērtējums tiek uztverts kā skolotāja pamatuzdevums, savukārt darba autors uzskata, ka atbildību par mācību procesa vērtēšanu ir jādala ar skolēniem. Otrkārt, skolēni var tikt iesaistīti vērtēšanas kritēriju veidošanā un mācīties no šīs pieredzes, jo vērtējuma kritēriji ir skaidri un skolēni var paši izvirzīt sev mērķus, kā sagatavot savu darbu atbilstoši šiem kritērijiem. Treškārt, skolēni mācās vērtēšanas procesā no saviem klasesbiedriem, jo ievēro labos piemērus viņu darbā un izmanto tos arī savā darbā. Autores pētījuma metode bija atsevišķa gadījuma pētījums rudenī 2010. gadā Maltas 2.vidusskolā 6. klasē. Dati tika iegūti izmantojot skolēnu aizpildītās pašvērtēšanas anketas, skolēnu prognozēto vērtējumu un skolotāja iegūto vērtējumu, vēcāku anketēšanās rezultāti. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka mācīšanās sadarbojoties savā starpā, regulāri izmantojot tādu refleksijas līdzekļi, kā atgriezeniskā saite, ir labvēlīga skolēnu pašvērtēsanas prasmju attīstībai. Skolēnu attieksme pret pašvērtējumu mainījās tādā ziņā, ka viņi sāka apzināties, ka var būt iesaistīti vērtēšanā.en_US
dc.description.abstractThe experience showed that various failures in life were often caused by the lack of knowledge of self-evaluation skills. Therefore, the author of this Diploma Paper decided to research the strategies in order to develop students’ self-evaluation skills in English lessons. The author had proved that these lessons were beneficial and contributed to the English language skills development of the students. There are several reasons for the choice of the topic concerning students’ involvement in self-evaluation of learning. Firstly, the procedure of assessment in a traditional classroom setting is being viewed as the teachers’ main concern; however, the author believes that the responsibility for assessment of the teaching-learning process should be divided between the teacher and the students. Secondly, students can be involved in the development of evaluation criteria and learn from the process as the criteria of evaluation become clearer and they can establish learning goals for themselves. Thirdly, students can learn from the process of evaluation by noticing the patterns of success in their peers’ work and transferring it to their own performances. The research method the author used was a case study carried out in autumn 2010 in Malta Secondary School No. 6 in Form 6. The data had been collected using various data collection methods: students’ self-evaluation questionnaires, the predicted evaluations of students and achieved, the questionnaire survey of parents. This leads to the conclusion, that collaborative learning using the reflection tool such as feedback, carried out regularly is advantageous in developing students’ self-evaluation skills. Students’ attitude for self-evaluation was changed in the way that they are aware they can be involved in self-evaluation in order to reflect on the learning process and make it more effective.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolēnu pašvērtēšanas prasmju attīstība angļu valodas stundās 6. klasēen_US
dc.title.alternativeStrategies to Develop Students' Self-Eevaluation Skills in English Language Classroom in Grade 6en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record