Show simple item record

dc.contributor.advisorLinde, Lilitaen_US
dc.contributor.authorMelne, Ingūnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:07Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:07Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other29033en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11287
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir "Mācību programmas apsargiem izveide apsargu profesionālās angļu valodas prasmju uzlabošanai". Šobrīd strauji pieaug tūristu skaits Latvijā, tāpat arī darba devēju prasībās arvien biežāk tiek minētas angļu valodas zināšanas. Apsargi, kas strādā tirdzniecības centros, ir vieni no tiem, kas visbiežāk sastopas ar tūristiem savā darba vietā, tāpēc ir nepieciešams uzlabot apsardzes darbinieku profesionālās angļu valodas prasmes. Diplomdarbā tika izmantota gadījuma pētījuma metode, pilotējot mācību programmu apsargiem, lai uzlabotu viņu profesionālās angļu valodas prasmes. Lai izstrādātu kursu, tika veikta apmācāmo vajadzību anketu analīze, pēc kuras tika izstrādāts kursa plāns un stundu plāni. Pētījums ietvēra pirms un pēc kursa anketu un testa rezultātu analīzi, lai noteiktu vai apsargu profesionālās angļu valodas prasmes ir uzlabojušās. Izstrādātais kurss tika pilotēts 2012. gada februārī, kura laikā autors veica pētījuma piezīmes, lai noteiktu programmas priekšrocības un trūkumus un ieteiktu nepieciešamās izmaiņas, kas var palīdzēt turpmākā programmas izstrādē. Pēc kursa beigšanas apmācāmie aizpildīja kursa novērtējuma veidlapu, sniedzot savu viedokli par kursu, prasmju uzlabošanu un izceļot stiprās un vājās programmas puses. Apmācāmo vajadzību anketas apkopotie dati liecina, ka kursam jābalstās uz runāšanas prasmju pilnveidošanu, kas balstītas uz ar apsarga darbu saistītām tēmām. Anketa, kas bija iedota pirms kursa sākuma parādīja, ka apsargi nav apmierināti ar savām profesionālajām angļu valodas prasmēm, bet anketa, kas tika aizpildīta pēc kursu pabeigšanas norādīja, ka apsargi ir uzlabojuši savas profesionālās angļu valodas prasmes un tas tika apstiprināts ar testa rezultātiem. Testa rezultāti parādīja, ka apmācāmie ir uzlabojuši savas profesionālās angļu valodas prasmes. Saskaņā ar autora veiktajām pētījuma piezīmēm, ideālu stundu plānu nav iespējams izveidot, tāpēc ir jāveic izmaiņas mācību procesa uzlabošanai. Pētījuma laikā tika izstrādāts profesionālās angļu valodas kursa plāns un 8 stundu plāni pēc kuru pilotēšanas tika secināts, ka apzināti un mērķtiecīgi izstrādāta mācību programma apsargiem var uzlabot viņu profesionālās angļu valodas prasmes.en_US
dc.description.abstractThe theme of the Diploma Paper is “Developing ESP Course to Improve Security Guards’ Professional English Language skills”. At the present time tourist number visiting Latvia is increasing therefore employers require their employees to acquire basic English language knowledge necessary for their work environment. Security guards at the shopping centres are the ones who communicate with non native speakers at work therefore it is necessary to improve security guards’ professional English language skills. The research method used in the Diploma Paper is a case study piloting ESP course for security guards to improve their professional English language skills. In order to design a course, learners’ needs questionnaire was analyzed after which course syllabus and lesson plans were designed. Research involved collecting data with pre- course, post- course questionnaire and test result analysis to determine if learners’ professional language skills have improved. The designed course was piloted during February 2012 and during the course author was taking field notes in order to point out advantages and disadvantages of the lessons and suggest necessary changes which can help in further process of course development. After completing the course learners filled in course evaluation revealing their opinion about the course, skill improvement and highlighting plusses and minuses of the course. The collected learners’ needs questionnaire data revealed that course should focus on speaking skills and is based on topics connected with security guards’ work. The results of the pre- questionnaire showed that learners are not satisfied with their professional English language skills though the post- questionnaire after piloting the course showed that learners have improved their professional English language skills and it was approved with the test. Test results revealed that learners have improved their professional English language skills. According to the field notes made by the author, one can never prepare an ideal lesson plan and changes have to be made in order to improve the teaching and the course. During the research ESP course syllabus and 8 lesson plans were designed and piloted thereafter it was concluded that a deliberately, purposefully created ESP course for security guards can improve their professional English language skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMācību programmas apsargiem izveide apsargu profesionālās angļu valodas prasmju uzlabošanaien_US
dc.title.alternativeDeveloping ESP Course to Improve Security Guards' Professional English Language Skillsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record