• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Podologa profesionālo kompetenču veidošanās profesionālajā studiju programmā

Thumbnail
View/Open
299-29438-23.05.2012.MAGDARBS.pdf (1.016Mb)
Author
Ivanova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba „Podologa profesionālo kompetenču veidošanās profesionālajā studiju programmā” mērķis - izpētīt podologa profesionālo kompetenču veidošanos studiju programmas īstenošanas procesā. Darba teorētiskajā daļā ar zinātniskās literatūras analīzes palīdzību analizēta podologa profesionālo kompetenču veidošanās pirmā līmeņa profesionālajā studiju programmā. Pētījuma teorētisko bāzi veido autori: Berliner C., Gage N., 1999; Miller M.A., Babcock D., 1996; Erikson E., 1998; Garleja R., 2003; Karpova Ā., 1998; Koķe T., 1999; Maslo E., 2003 u.c. Kvalitatīvajā empīriskā pētījuma daļā, lai noskaidrotu podologa profesionālās kompetences, to veidošanos, izmantota dziļā intervija. Raksturvārdi: podoloģija, podologa profesionālās kompetences, profesionālās studiju programmas.-
 
The aim of the Master’s thesis „Development ofPodologists’ Profesional Competences in the Study Process” is to explore the formation of professional competence of podiatrists during the process of learning in a study program. In the theoretical section of the work the author analyzes the formation of podiatrists’ professional competence in the process of first professional study program with the help of relevant scientific literature. The theoretical foundation is based upon the following authors: Berliner C., Gage N., 1999; Miller M.A., Babcock D., 1996; Erikson E., 1998; Garleja R., 2003; Karpova Ā., 1998; Koķe T., 1999; Maslo E., 2003 u.c. The empirical part of the study aimed to clarify podiatrists’ professional competence and its formation consists in-depth interviews. Keywords: podiatry, podiatrists’ professional competences, professional study programs.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11295
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV