dc.contributor.advisor | Rudzītis, Jānis | en_US |
dc.contributor.author | Braumane, Jolanta | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:22:10Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:22:10Z | |
dc.date.issued | 2007 | en_US |
dc.identifier.other | 30895 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11315 | |
dc.description.abstract | Diplomdarbā par tematu “R. Blaumaņa noveļu apguves organizācija literatūras stundās vidusskolā” tā autore izklāstījusi vienu no metodiskā darba sistēmas variantiem, kas izmantojams, pievēršoties R. Blaumaņa meistarnovelēm vakarskolas 11. klasē.
Darbam ir trīs nodaļas.
1.R. Blaumanis un viņa noveles vidusskolas literatūras mācību skatījumā.
2.Literatūras skolotāja gatavošanās darbam klasē.
3.Skolotāja un vakarskolēnu vērtīborientējoša sadarbība R. Blaumaņa meistarnoveļu apguvei veltītajās literatūras stundās.
Pirmajā nodaļā teorētiski pamatota autores pedagoģiski psiholoģiskā iecere, kā vidusskolas mācību kontekstā risināt R. Blaumaņa mākslas apguves jautājumus. Otrā nodaļa veltīta skolēnu izpētei un mācību materiālu sagatavošanai. Trešajā nodaļā atklāta R. Blaumaņa noveļu apguves stundu organizācija.
Diplomande atzīst, ka produktīvas ir mūsdienu izglītības pamatidejas (sadarbība, interakcija, vērtīborientācija, dialoģiskums, problēmiskums, personīgi nozīmīga attieksme pret risināmajiem jautājumiem), kas, iestrādātas mācību materiālos, ļauj praktiski pārbaudīt to efektivitāti. Diplomande galvenokārt balstījusies uz humānistiskās psiholoģijas pamatatziņām par pašaktualizāciju un palīdzības attiecību veidošanu klasē. | en_US |
dc.description.abstract | The author of the Diploma paper with the theme “The Organization of Acquirement of R. Blaumanis’ Short Stories in Literature Lessons in the Secondary School” has stated one of the versions of methogological work system, which can be used, turning to R. Blaumanis’ master- novellas in the 11th form in the evening school.
The Paper contains three chapters:
1.R. Blaumanis and his short stories in the aspect of secondary school literature studies.
2.The presparation of literature teacher for the classwork.
3.The values- orientated cooperation between the teacher and the evening- school students in literature lessons devoted to R. Blaumanis’ masternowellas acquirement.
The first chapter is based on author’s pedagogically psychological intention to reveal how to solve the questions of secondary school studies. The second chapter is based on the research of students and the preparation of teaching materials. In the third chapter the organization of R. Blaumanis’ short stories acquirement.
The author states contemporary education prevailing ideas (cooperation, interaction, values- orientation, dialogue formation, problem- solving, individually meaning pul atitude fowards the solving questions), which, transposed in the study materials, allow to check their efficiency practically. The author has based on humanistic psychological prevailing ideas about self- actualization and the help relationships formation in the classroom. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | R.Blaumaņa noveļu apguves organizācija literatūras stundās vidusskolā. | en_US |
dc.title.alternative | The Organization of Acquisition of R.Blaumanis' Short stories in Literature Lessons in the Secondary School. | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |