Mācīšanās motivācijas īpatnības vidusskolēniem ar augstiem neattaisnoti kavēto mācību stundu rādītājiem Rīgas X vidusskolā
Автор
Ņukša, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba mērķis ir izpētīt mācīšanās motivācijas īpatnības vidusskolēniem ar augstiem neattaisnoti kavēto stundu rādītājiem Rīgas X vidusskolā. Šī pētījuma objekts ir mācību process vidusskolā, pētījuma priekšmets- vidusskolēnu mācīšanās motivācija. Darba teorētiskajā daļā analizētas latviešu un ārzemju pedagoģijas un psiholoģijas pētnieku atziņas par vidusskolēnu mācīšanās motivāciju. Darba empīriskajā daļā pētīta mācību stundu kavējumu specifika Rīgas X vidusskolā, vairāk pievēršoties neattaisnoti kavētajām stundām, kā arī mācīšanās motivācijas īpatnības vidusskolēniem ar augstiem neattaisnoti kavēto stundu rādītājiem.Pētījuma rezultāti liecina, ka vidusskolēniem ar augstiem neattaisnoti kavēto stundu rādītājiem dominē piederības motīvi, bet vāji izteikti izziņas motīvi, kā arī ir neitrāla vai negatīva attieksme pret mācīšanos.
Atslēgas vārdi: motivācija, motīvs, attieksme, neattaisnotie stundu kavējumi. An aim of the work is to investigate the diversities in the motivation to study among senior students having a large number of causless missed lessons in Riga X Secondaru School. Object of this investigation is the process of studing in Secondary School, but theme- the motivation to study among senior students.In the theoretical part of the work the results of the investigations about the motivation to study as well as its influence on the attendance of the lessons among senior students made by both the Latvian and foreign scientists in the fields of Pedagogics and Phychology.In the imperic part of the work the reasons of the existance of a large numer of missed lessons among the senior students from Riga X Secondary School are investigated as well as the reasons of truancies. The results of the investigation show that among the senior students with a large number of truancies applied motives are highly dominated in comparison with cognition motives which are less dominated. Those students’ attitude to schooling is neutral, or even negative.
Key words: motivation, motives, attitude, truancies, causeless missed lessons.