Rotaļspēļu pedagoģiskā vērtība latviešu valodas apguvē 5-6 gadus veciem mazākumtautību bērniem
Author
Korņejeva, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma: Rotaļspēļu pedagoģiskā vērtība latviešu valodas apguvē 5 – 6 gadus veciem mazākumtautību bērniem
Darba autors: Larisa Korņejeva
Darba vadītājs: profesore Dr.paed. Emīlija Černova
Darba apjoms: 78 lpp.
Darbā iekļautas: 2 tabulas, 10 attēli, darbā izmantoti 66 literatūras avoti, 8 pielikumi
Maģistra darba pētījuma mērķis: pētīt nosacījumus, kuri veicina vārdu krājuma paplašināšanu un aktivizēšanu
Maģistra darba teorētiskā daļa balstās uz Ļ.Vigotska, D.Elkoņina, Ž.Piažē, R.Kaņepējas, D.Dzinteres, D.Lieģenieces atziņām.
Pētījums noritēja vienā no Olaines pirmsskolas izglītības iestādēm, kur tika pētīts 5-6 gadus vecu mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguves līmenis, vārdu krājums. Pirmo reizi latviešu valodas līmenis tika noteikts 2007. gada janvārī un atkārtoti 2007. gada maijā, kad latviešu valodas apguves sekmēšanai tika izmantots izstrādātais rotaļspēļu komplekss. Iegūtie rezultāti liecina, ka grupas bērnu latviešu valodas zināšanas un prasmes ir ievērojami uzlabojušās, jo rotaļspēļu kompleksā ir ievērots atkārtotības princips.
Pētījuma ietvaros tika anketēti pētījumā iesaistīto bērnu vecāki. Anketēšanas mērķis bija noskaidrot, vai arī ārpus pirmsskolas izglītības iestādes tiek veikts darbs bērnu latviešu valodas apguvē.
Atslēgvārdi: rotaļspēles, vērtība, vārdu krājums, paplašināšana un aktivizēšana, novērojums, pārrunas, anketēšana Subject of master's thesis: Pedagogical value of play for acquiring Latvian in children of ethnic minorities 5 - 6 years of age
Submitted by: Larisa Korņejeva
Supervisor: professor Dr.paed. Emīlija Černova
Number of pages: 78
Master’s thesis include: 2 tables, 10 charts, 66 sources of literature, and 8 appendices
Aim of research: investigate conditions that promote the widening and activization of vocabulary
Keywords: play, value, vocabulary, its widening and activization, observation, discussion, questioning
The theoretical par of the master's paper is based upon theories written by L.Vygotsky, D.Elkonin, J.Piaget, R.Kaņepēja, D.Dzintere, D.Lieģeniece.
The research took place in one of the pre-school education institutions in Olaine. There the level of Latvian knowledge and vocabulary was tested in children of ethnic minorities 5 - 6 years of age. The first examination was done in January 2007. Then the development of a strategic play complex followed, which was used in teaching Latvian to the same group of children. The repeated examination of Latvian skills was done in May 2007. The results showed major improvement in Latvian proficiency which was caused by the principle of revision and repetition included in the play complex.
There was a questionnaire organised for children’s parents. Its purpose was to determine whether there were other coefficients in acquiring Latvian besides the work that had been done in pre-school education institution.