Mācību procesa īpatnības vājdzirdīgiem pusaudžiem ar runas traucējumiem
Autor
Boltruka, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā tiek pētītas mācību procesa īpatnības vājdzirdīgiem pusaudžiem ar runas traucējumiem.
Pētījuma teorētiskajā daļā darba autore analizē: runas traucējumus, vājdzirdību, pusaudžu vecumposmu un mācību procesa īpatnības balstoties uz tādu autoru darbiem kā Boskisa R. , Bagrova I., Geidža N. , Vorobjova A., Laivenieces D..
Bakalaura darba praktiskajā daļā darba autore veica pedagoģisko izmēģinājumu darbību. Pētījumā piedalījās astoņi vājdzirdīgie pusaudži, kuri mācās specializētā izglītības iestādē. Pētījumu rezultātā, darba autore secina, ka vājdzirdīgie pusaudži labāk uztvēra mācību vielu, ja pedagogi papildus izmanto zīmju valodu.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām un desmit apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta ar trīsdesmit septiņām vienībām un septiņpadsmit pielikumiem.
Atslēgvārdi: runas traucējumi, vājdzirdība, pusaudžu vecumposms, mācību procesa īpatnības. In the Bachelor Paper the author is researching the peculiarities of the teaching process of hearing-impaired adolescents with speech deficiency.
In the theorethical part of the work the author analyzed the deficiencies of speech, the hearing impairment, the adolescence and peculiarities of teaching process using works of authors like Boskis R., Bagrov I., Vorobjov A., Laiveniece D.
In the practical part of the work the author conducts pedagogical tests. Particating in the test were eight (8) hearing-impaired adolescents, which study in special schools. As the result, the author concluded that hearing-impaired adolescents better grasp the lesson if the teacher uses geticulation in addition to common teaching methods.
The Bachelor Paper consists of the introduction, five (5) sections, further subdivided into ten (10) sub-sections, conclusion, bibliography, and seventeen (17) appendixes.
Keywords: the deficiencies of speech, the impairment of hearing, the adolescence and peculiarities of teaching process.