Skolēnu loģiskās domāšanas attīstība informātikas stundās sākumskolā
Autor
Tolokoncevs, Genādijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Ināra
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Sākumskolas posmā intensīvi norit skolēna psihiskā attīstība. Kopā ar datorprasmju apgūšanu ir svarīgi lai skolēnam veidotos loģiska domāšana. Sakarā ar to skolēnu loģiskās domāšanas attīstība informātikas stundās sākumskolā ir aktuāla.
Pētījuma mērķis ir izstrādāt uzdevumu sistēmu un noteikt efektīvas darba formas, kas veicina sākumskolas skolēnu loģiskās domāšanas attīstību informātikas stundās, pārbaudīt praksē šīs sistēmas efektivitāti.
Darbā ir apskatīts teorētiskais materiāls par loģiskās domāšanas būtību un tās attīstības teorijām, jaunāko klašu skolēnu loģiskās domāšanas attīstība un īpatnības, izanalizētas 4 dažādas sākumskolas informātikas autorprogrammas, izveidota darbam piemērota sava informātikas programma ar teorētisko saturu un uzdevumiem.
Darba hipotēzes pārbaudei veikts pedagoģiskais eksperiments un tā datu apstrāde. At primary school psychic development of the child is intensive. According to this fact it is actual with practical to develop the child’s logical thinking at primary school.
The aim of this investigation is to elaborate the system of tasks and forms of effective work which provide the child’s development of logical thinking in computer science lessons.
In the research theoretical material about the essence of logical thinking and the progress of this theory, development of logical thinking of children in junior classes have been examined.
4 different author’s programmes for primary schools have been analysed. A relevant programme on computer science with theoretical concent and tasks have been elaborated.
In order to confirm this work hypothesis a pedagogical experiment has been conducted and the results have been processed.