J.A. Komenska “Mātes skolas” ideja kā aktuāla pedagoģiska vērtība pirmsskolas izglītības iestādē
View/ Open
Author
Salmiņa, Lita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krūze, Aīda
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā „J.A. Komenska ” Mātes skolas” ideja kā aktuāla pedagoģiska vērtība pirmsskolas izglītības iestādē” tika iepazīta J.A.Komenska kā zinātniskās pedagoģijas pamatlicēja personība un dzīvesdarbība, teorētiski izvērtēta J.A.Komenska „Mātes skolas” ideja, izpētīta J.A.Komenska „Mātes skolas” idejas attīstība Latvijas pedagoģiskajā domā un atklāta sabiedrības attīstības saistība ar pagātnes pedagoģiskajām atziņām. Pētījuma mērķis - izpētīt J.A. Komenska darbu „Mātes skola” un atklāt „Mātes skolas” ideju aktualitāti pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģiskajā procesā.
Pētījuma ietvaros izanalizēti avoti un teorētiskā literatūra, aptaujāti 23 pirmsskolas pedagogi. Avotu un literatūras teorētiskā analīze un skolotāju anketēšanas rezultātu analīze atklāj „Mātes skolas” ideju aktualitāti un J.A. Komenska mantojuma pedagoģiskās vērtības gan teorijā, gan pirmsskolas izglītības iestādes darba praksē.
Atslēgvārdi: J.A. Komenska pedagoģiskais mantojums, pedagoģiskās vērtības, audzināšana, pirmsskolas vecuma bērna personība, Mātes skolas idejas. Master's dissertation “The idea of J.A. Comenius as an actual pedagogical value in kindergarten” examined the personality and work of J.A. Comenius, theoretically assessed Comenius' idea of “Mother school”, investigated its development in Latvian pedagogigal scene, and revealed the connection between society's development and past's pedagogical messages. The aim of this research – to investigate J.A. Comenius' work “Mother school” and to reveal the topicality of the idea of “Mother school” in the kindergarten pedagogical process.
The methods of this research included analysing sources and theorethical literature, surveying 23 preparatory school teachers. The analysis of sources and theorethical literature reveal the topicality of the ideas of “Mother school” and the pedagogical value of J.A. Comenius legacy in theory as well as in preparatory school practice.
Keywords: J.A. Comenius Pedagogical Heritage, pedagogical value, education, preschool child's personality, Mother's school ideas.