Modiljāni daiļrades pētīšana vizuālās mākslas stundās 6.klasē
Author
Strazdiņa, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums ir „Modiljāni daiļrades pētīšana vizuālās mākslas stundās 6.klasē.”Diplomdarba izstrādes mērķis ir pētīt Modiljāni daiļrades izpētes iespējas vizuālās mākslas stundās 6.klasē vispārizglītojošā skolā. Diplomdarbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras avotu saraksta, un pielikumiem. Diplomdarbu veido teorētiskā un praktiskā daļa. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta Modiljāni daiļrade gan tēlniecība, gan glezniecība, dažādu mākslu un kultūrvides ietekmes tās attīstībā, kā arī izglītības dokumenti un izvēlētā vecumposma piemērotība tēmas pilnvērtīgai apguvei. Darba praktiskajā daļā tiek veidota un aprobēta uzdevumu kopa, kuru realizējot skolēni iepazīst un pēta Modiljāni daiļradi, tās attīstību, ietekmes, vizuālās izteiksmes līdzekļus, kurus pielieto savos radošajos darbos. Diplomdarba pielikumā ir pievienoti skolēnu radošie darbi, kas pierāda un ataino, ka skolēni ir izpratuši un praksē spēj pielietot jauniegūtās zināšanas.
Atslēgvārdi: Modiljāni, tēlniecība , glezniecība, portrets, pētīšana, vizuālās izteiksmes līdzekļi. The graduation paper is titled “Studying Modigliani’s creative work at visual art lessons in grade 6.” The bachelor paper development objective is to explore the possibilities of studying Modigliani‘s creative work at visual art lessons in Grade 6 of a comprehensive school. The bachelor paper consists of an introduction, 3 main sections, subsections, the conclusion, a list of sources, and appendices. The bachelor paper includes the theoretical and practical parts. The theoretical part investigates Modigliani’s both sculptural and pictorial art, various artistic and cultural factors that had influenced his development, as well as a variety of educational documents and pertinence of the chosen period of time to comprehensively master the subject matter. The practical part of the bachelor paper deals with a set of tasks created for the students who are shown to complete the tasks in order to explore and learn Modigliani’s creative work, its development, impact, and visual means of expression, that they later apply in their own art. Students’ works are attached in the appendices of the bachelor paper to prove and illustrate that they were able to comprehend and practically apply their newly acquired knowledge.
Keywords: Modigliani, sculpture, painting, portrait, research, visual means of expression.