Zēnu dzimtes izpratnes pilnveides pedagoģiskās iespējas kristīgā audzināšanā skolā
Author
Kravalis, Ulvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā autors pētījis zēnu (pusaudži vecumā no 14 līdz 16 gadiem) dzimtes izpratnes pilnveides pedagoģiskās iespējas kristīgā audzināšanā skolā.
Teorētiskajā daļā raksturoti dzimtes izpratnes teorētiskie pamati, pamatojoties uz R.V. Konela, J.T. Vudas un Dž. Pilčeres un citu autoru vīrišķību teorijām, sabiedrības priekšstati un bibliskā izpratne par vīrišķību. Akadēmiskās literatrūras analīzes rezultātā autors izveidoja zēnu audzināšanas pedagoģisko iespēju teorētisko bāzi.
Bakalaura darba praktiskā daļa ietver ekspertu nestrukturēto interviju detalizētu analīzi, kas atklāj praktiskās pedagoģiskās iespējas dzimtes izpratnes pilnveidei kristīgā audzināšanā skolā.
Atslēgvārdi: dzimtes izpratne, vīrišķība, zēni, pedagoģiskās iespējas, intervijas, kristīgā audzināšana, skolotājs kā paraugs. In the Bachelor Paper, the author has studied the pedagogical options for understanding gender in formation of male character in Christian education.
Theoretical part of the Paper comprises description of gendered theories by R.W. Connell, J.T. Wood, and J. Pilcher and other theories in masculinities. It also includes masculinity conceptions of society and the Bible insight. As a result of analyzing academic literature, the author formed a theoretical basis of pedagogical options for development of male adolescents.
The practical part of the Bachelor Paper encompasses detailed analysis of non-structured expert interview that discovers pedagogical options for understanding gender in formation of male character in Christian education.
Key words: understanding of gender, masculinity, adolescents, pedagogical options, interviews, Christian education, teacher as an example.