Satura un valodas integrētas mācības apguve sporta stundās vārdu krājuma pilnveidei pamatskolā
Author
Saulenbergs, Rihards
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stavicka, Anna
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ir veltīts pamatskolas skolēnu vārdu krājuma angļu valodā attīstīšanai, izmantojot satura un valodas integrēto apguvi sporta stundās. Diplomdarba mērķis ir izpētīt iespējamos uzlabojumus skolēnu angļu valodas vārdu krājumā, izmantojot satura un valodas integrēto valodas apguves metodi sporta stundās Ziemeļvalstu ģimnāzijas piektajā un astotajā klasē.
Lai izpētītu iespējamos uzlabojumus vārdu krājuma apguvē, tika izmantota gadījuma metode. Balstoties uz stundās paveikto, tika izveidots materiāls ar speciālu sporta terminoloģiju turpmākajai skolēnu pašapmācībai.
Skolēnu angļu valodas zināšanu progresu vērtēja skolotāju grupa, kā arī rezultāti tika apspriesti, balstoties uz novērojumiem, anketēšanu un diskusiju starp skolēniem pirms un pēc veiktā eksperimenta.
Rezultāti pierāda, ka, izmantojot satura un valodas integrēto angļu valodas apguvi sporta stundās, skolēnu vārdu krājums bagātinās, kā arī stundas viela tiek apgūta tai paredzētajā līmenī.
Atslēgas vārdi: satura un valodas integrētā apmācība, sporta stunda, mācīšanās metodika, vārdu krājums, stundas saturs. The paper is devoted to the vocabulary development through Sports lessons carried out in the English language in Basic school. The goal of the paper was to research the improvement of learners’ vocabulary by using the CLIL (Content and language integrated learning) method in Sports lessons in “Ziemeļvalstu ģimnāzija” (“Riga Grammar School of Nordic Languages”.)
In order to analyse the development of learners’ vocabulary, a case study was applied as a research method, within the framework of which a glossary of Sports terminology was created for learners’ further use.
The expected improvement of learners’ progress was tested and evaluated by the author and the content teachers and with the help of the analysis of vocabulary test, observations and discussions with students before and after CLIL type lessons.
The results proved that when using CLIL in Sports lessons learners’ vocabulary develops and the content of the lesson is acquired at the expected level.
A glossary with the author’s comments for learners and the analysis of their improvements was prepared.
Key words: Content and language integrated learning (CLIL), Sports lessons, teaching methodology, vocabulary, lesson content.