Konstruktīvās darbības attīstība ar lielo celtniecības materiālu vecākajā pirmsskolas posmā
Author
Vasiļečko, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaņepēja, Ruta Ināra
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma: „Konstruktīvās darbības attīstība ar lielo celtniecības materiālu vecākajā pirmsskolas posmā.”
Maģistra darba uzdevumi ir analizēt konstruktīvās darbības attīstību ar lielo celtniecības materiālu, izvērtēt bērnu attīstības līmeni konstruktīvajā darbībā.
Pētījuma mērķis - izpētīt konstruktīvās darbības attīstību vecākajā pirmsskolas posmā.
Pētījumā tika izmantotas dažādas pētījuma metodes. Mācību procesā tika novēroti 22 bērnu ( 14 meitenes un 8 zēni), kā arī kontrolgrupa kurā novēroti 24 bērnu ( 12 zēni un 12 meitenes) nodarbībās un ārpus nodarbību laikā veiktas praktiskās darbības, kā arī veikta pedagogu anketēšana, kurā piedalījās 30 pedagogu.
Maģistra darba noslēgumā, uz veikto teorētisko pētījumu un bērnu konstruktīvās darbības iespējām, iegūto datu analīzes bāzes, tika izstrādāti secinājumi un priekšlikumi par konstruktīvās darbībās iespējām ar lielajiem celtniecības materiāliem.
Maģistra darba apjoms ir 77 lpp., tajā ietvertas 3 nodaļas, 5 tabulas, 17 attēli, kā arī 5 pielikumi un secinājumi.
Pētījumā ir pierādīta hipotēze - konstruktīvā darbība tiek attīstīta, ja pirmsskolas vecuma bērna darbībā iekļauj dažādus koka celtniecības materiālus. Master’s thesis: „Development of constructivr activities with large building materiāls for 5 – 6 years old children.” Mater tasks are to analyze the development of constructive activities with large building materiāls, to assess children’s level of development of constructive action. The aim of the reserch – to investigate the development of constructive activities for 5 – 6 years old children. The research used different methods. Learning process was observed in 22 children ( 14 girls and 8 boys), as well as the control group occurred in 24 children ( 12 boys and 12 girls) and outside the classroom, during classes conducted practical activities, as well as teachers questionnair, which was attended by 30 teachers. Master of the end for theoretical study of children in constructive activities and opportunities analysis of the data base was developed conclusions and recommendations on the possibilities of constructive activities with large building materiāls. The MA has been written on 77 pages, It consist of 3 chapters, 5 tables, 17 pictures, conclusion and 6 attachents. The study proved the hypothsis – constructive action is developed, where the 5 – 6 years old children’s activities include a variety of wooden building materiāls.