Mācību satura un skolēnu konkurētspējas darba tirgū mijsakarības
View/ Open
Author
Vasiļevska, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma „Mācību satura un skolēnu konkurētspējas darba tirgū mijsakarības” mērķis ir pamatot mācību satura un skolēnu konkurētspēju darba tirgū mijsakarības.
Darba teorētisko struktūru veido 4 nodaļas, kurās apkopoti un analizēti mācību satura un skolēnu konkurētspējas jēdzienu skaidrojumi, to vienojošie faktori, būtība. Teorētiski analizēti šo jēdzienu kritēriji, mijsakarības starp tiem un to nozīme mācību procesā.
Pētījuma empīriskajā daļā autore nosaka mijsakarības starp mācību saturu un skolēnu konkurētspēju darba tirgū pielietojot tādas metodes kā Kronbaha – Alfa tests, Spīrmena rangu korelācijas analīze un Faktoru analīze.
Pētījums veikts, lai iegūtos rezultātus izmantotu turpmākai pētniecībai maģistra darbā, par pamatu ņemot izveidoto teorētisko bāzi un veiktās korelācijas rezultātus, lai noteiktu kādas ir mijsakarības starp mācību saturu un skolēnu konkurētspēju darba tirgū.
Atslēgas vārdi: mācību saturs, skolēnu konkurētspēja, karjeras izglītība, darba tirgus, mācību process, aktīva mācīšanās. The theme "Correlation of learning content and student competitiveness in the labor market" objective is to base content and student competitiveness in the labor market – correlation.
The theoretical framework consists of 4 sections, mapping and analyzing learning content and student competitiveness concept of the common factor is all about, entity. Theoretical analyzed the concept of criteria, correlation between them and their role in the learning process.
At empirical part of work the author define correlation between the learning content and student competitiveness in the labor market using methods such as Cronbach' s - Alpha test, Spearman rank correlation analysis and Factor analysis.
The research was done in order to use the results of further research master thesis on the basis of the established theoretical framework and by the correlation results to determine correlation criteria between the learning content and student competitiveness in the labor market.
Keywords: learning content, student competitiveness, career education, labor market, learning, active learning.