Skolēnu pašnovērtējums prezentācijas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās vidusskolā
Author
Čornaja, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augustāne, Inta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu pasaule attīstās strauji. Tādējādi, prasmes, kuras pieprasa darba devēji, ir mainījušās. Pēdējos gados prezentācijas prasmes ir kļuvušas svarīgas un dažās darba nozarēs pat obligātas. Tādējādi, skola var būt tā vieta, kur notiek prezentācijas prasmju attīstība. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kā, vidusskolas skolēniem, pašnovērtējums var palīdzēt uzlabot prezentācijas prasmes.
Gadījuma pētījums tika izmantots kā pētniecības metode, lai uzzinātu, kā, pielietojot pašnovērtējumu, palīdzēt skolēniem uzlabot prezentācijas prasmes, kā arī, lai noskaidrotu skolēnu viedokļus par pašnovērtējumu, kā iespēju uzlabot prezentācijas prasmes.
Iegūtie rezultāti parādīja, ka visi skolēni uzlaboja dažus prezentēšanas aspektus otrajā prezentācijā reizē. Skolotāja novertējums parādīja, ka daži skolēni saņēma labākas atzīmes par otro prezentāciju. Saskaņā ar otro pašnovertējumu, 4 no 7 skolēniem uzlaboja prezentācijas ievadu, bet trīs skolēni uzlaboja tādus aspektus kā kontakts ar klausītājiem, sejas izteiksme un ievadvārdi. Anketa parādīja, ka ar pašnovērtējumu skolēni nodarbojas reti. Turklāt bija noskaidrots, ka skolēni uzskata par lietderīgu piedalīties prezentācijas prasmes diskusijā. Tādējādi, skolēni uzskatīja, ka pašnovērtējums palīdzēja viņiem uzlabot prezentācijas prasmes.
Pēc skolotājas vertējuma un anketas, var secināt, ka pašnovērtējums palīdzēja uzlabot prezentācijas prasmes. Tomēr, skolēni nebija spējīgi novertēt savu prezentāciju objektīvi. Neskatoties uz to, otrais skolēnu pašnovertējums uzrādīja objektīvāku pašnovērtējumu. Noslēgumā var secināt, ka pašnovērtējumu var izmantot prezentācijas prasmju uzlabošanai, ja skolēni spēj sevi novērtēt atbilstoši dotajiem kritērijiem. The modern world is developing rapidly. Therefore, skills that are required by the employers have changed. Presentation skills have become valuable and in some particular jobs even obligatory in recent years. Thus, school is a place where the development of presentation skills should take place. The aim of the research was to find out how self-evaluation can help in improving secondary school students’ presentation skills.
The case study was used as a research method to gather the data in order to find out how self-evaluation can help the students in the improvement of their presentation skills, as well as to find out students’ opinion about self-evaluation as a way of presentation skills improvement.
The gathered data showed that all the students improved the aspects of presentation for the second presentation after the first self-evaluation. Teacher’s evaluation showed that better marks were got by some of the students for the second presentation. According to the second self-evaluation 4 out of 7 students improved the beginning of the presentation, but eye contact, facial expressions and linking words were improved by 3 students. The questionnaire demonstrated that most of the students do self-evaluation rarely. In addition, it was figured out that students found useful participation in presentation skills and self-evaluation sheet criteria discussion. Therefore, students’ opinion was that self-evaluation helped them to improve aspects of presentation.
It might be concluded that self-evaluation helped the students in the improvement of presentation skills according to teacher’s evaluation and students’ questionnaire. However, students were not able to evaluate their own presentation objectively. Nevertheless, the second self-evaluation showed that students’ self-evaluation became more objective. As a result, self-evaluation can be used to improve presentation skills if students are able to self-evaluate objectively according to the criteria.