Politisko reklāmu ietekme uz vēlētāju ar dažādu zināšanu līmeni par politiku izvēli
Author
Aksjoņenko, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Austers, Ivars
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Politisko reklāmu ietekme uz vēlētāju ar dažādu zināšanu līmeni par politiku izvēli” pētījuma mērķis bija izpētīt, vai politiskās reklāmas vairāk ietekmē to vēlētāju izvēli, kam ir zemāks zināšanu līmenis par politiku. Tika izvirzīta hipotēze: politiskās reklāmas vairāk ietekmē tos vēlētājus, kam ir zemāks zināšanu līmenis par politiku.
Tika veikts eksperiments, par izlasi ņemot 60 Latvijas Universitātes studentus. Eksperimenta gaitā tika izmantotas 3 politiskās reklāmas un bakalaura darba autores izveidotās anketas, kurās tika noskaidrots dalībnieku zināšanu līmenis par politiku, kā arī viedoklis par politiskajām partijām.
Pētījuma mērķis tika izpildīts un hipotēze daļēji apstiprinājusies. Pusē no jautājumiem tiek iegūtas statistiski nozīmīgas atšķirības, kas ļauj secināt, ka politiskās reklāmas vairāk ietekmē tos cilvēkus, kam ir zemāks politisko zināšanu līmenis.
Atslēgas vārdi: politiskās reklāmas, ietekme, zināšanas The target of bachelor’s final work “Political advertising influence on voters with different levels of knowledge in politics choices” was to find out if political advertisement has an impact on voters with lower level of knowledge in politics. That’s why the research’s hypothesis is: political advertisement has an impact on the voters with lower level of knowledge in politics.
Author made an experiment by selection choosing 60 Latvian University students. During the experiment there were 3 different political advertisements shown to contestants and the author gave to fill two questionnaires of knowledge in politics and opinions of Latvian parties.
The conclusion of research says that target is achieved and hypothesis is partially approved. Even if hypothesis is not totally approved, half of the analyzed questions showed significant impact of political advertisement on contestants with lower level of knowledge in politics.
Keywords: political advertising, influence, knowledge