Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorGranapskis, Dzintarsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:22Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:22Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other34249en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11380
dc.description.abstractKvalitatīvas un labi pārdomātas mājas uzdevuma mācību plāns veicina skolēnu prasmju un attieksmju attīstību, kuras viņiem būs nepieciešamas sekmīgai mūžizglītībai. Mācīšanās mājās ir svarīga sekmīgas un labas izglītības daļa. Regulāru mājasdarbu uzdošana ir svarīga, tādēļ, ka tā dod iespēju skolēnam nostiprināt zināšanas, vingrināties klasē uzdotajā tēmā un uzlabot vispārējās pamat-prasmes. Turklāt tas palīdz skolēniem kļūt pārliecinātākiem un neatkarīgākiem savā izglītībā, kas viņiem noderēs gan skolā, gan pieaugušo dzīvē. Neskatoties uz daudzajām prasmju attīstības priekšrocībām, skolēni bieži vien tos novērtē nepietiekami. Ja skolēniem trūkst motivācijas, viņi cenšas izvairīties no mājasdarbu pildīšanas. Tai pašā laikā internets ir sniedzis pavisam jaunas komunikācijas iespējas un varētu uzlabot skolotāja darbu. Tādēļ šī diplomdarba autors ir nolēmis izmantot interneta blogus, lai motivētu 9. klases skolēnus pildīt angļu valodas stundās uzdotos mājasdarbus. Šī diplomdarba mērķis ir izzināt vai Interneta blogu lietošana spēj motivēt 9. klases skolēnus pildīt angļu valodas stundās uzdotos mājas darbus. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts vienā no Rīgas vidusskolām, lai sasniegtu izvirzīto diplomdarba mērķi. Pirmkārt, tika apkopota teorētiskā literatūra par pusaudžu vecumposma īpatnībām, mājasdarbiem, blogiem un vērtēšanas metodēm. Otrkārt, 9. klases skolēni aizpildīja anketas, lai noskaidrotu viņu viedokli par mājas darbiem un blogu ieviešanu šim nolūkam. Treškārt, tika intervēti četri skolotāji, lai noskaidrotu viņu viedokli par mājasdarbiem un blogu izmantošanu angļu valodas apguves procesā. Ceturtkārt, tika izveidota novērošanas veidlapa, kuras mērķis bija noteikt mājasdarbu nodošanas biežumu un skolēnu rezultātus, un tika vērotas angļu valodas stundas. Visbeidzot, 9. klases skolēni aizpildīja otro anketu ar mērķi izzināt viņu viedokli un attieksmi pret blogu lietošanu kā mājas darbu pildīšanas veidu. Iegūtā informācija atklāja, ka pēc blogu lietošanas angļu valodas mājasdarbu pildīšanai skolēnu interese un motivācija pildīt mājasdarbus pieauga, līdz ar to palielinot mājasdarbu pildīšanas biežumu. Neskatoties uz to, interneta blogi kalpo kā ilgtermiņa uzdevums, skolotājam kārtīgi jāizsver interneta blogos pildīto mājasdarbu labošanas process, lai varētu gūt panākumus.en_US
dc.description.abstractQualitative and well-considered homework curriculum facilitates students to develop the skills and attitude they will need for successful lifelong learning. Learning at home is a vital part of good and successful education. Regular home assignment is important because it gives students the opportunity to foster and practise the tasks covered in class and improve basic language skills. In addition, it helps students become more confident and independent in their education that will help all over their time at school and in adult life. Despite having numerous advantages homework is often underestimated by students. If students lack motivation, they tend to avoid doing homework. In the meantime the Internet offers completely new communication possibilities and it may improve the work of teachers. That is why the author of this Paper decided to use Internet blogs to motivate students to do English homework in Form 9. The aim of the Diploma Paper is to discover whether the usage of Internet blogs motivates Form 9 students to do homework in English classes. A case study in one of the Riga secondary schools was carried out in order to achieve the aim. Firstly, the theoretical literature on the adolescence age peculiarities, homework, blogs and types of assessment was studied. Secondly, questionnaires to Form 9 students were completed in order to discover their opinion about homework and its implementation through Internet blogs. Thirdly, four English language teachers from different secondary schools were interviewed in order to find out their opinion about homework and the use of Internet blogs in English language learning. Fourthly, an observation sheet for monitoring students’ frequency of doing homework and students’ results was designed and English lessons were observed. Finally, a second questionnaire to the Form 9 students was designed and completed with the purpose of finding out their opinion and attitude towards the use of blogs for doing homework. The data revealed that after the use of Internet blogs for doing English homework the Form 9 students’ interest and motivation of acquiring English language increased thus improving the frequency of doing it. Nevertheless, as Internet blogs provide long-term assignments, the teacher should carefully consider the process of correcting students’ homework in the weblogs and giving feedback on them in order to achieve successful learning of English language.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleInterneta blogi 9. klases skolēnu motivēšanai pildīt mājasdarbus angļu valodāen_US
dc.title.alternativeInternet Blogs to Motivate Students to Do English Homework in Form 9en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record